معرفی کتاب:استراتژی اقیانوس آبی
معرفی کتاب: خانم ندا گلشن
استراتژی اقیانوس آبی
نویسندگان: دبلیو چان کیم، رنه مابورنیا
مترجم: علیرضا پورممتاز
انتشارات: آریانا قلم
حوزه مطالعاتی: برنامه ریزی استراتژیک و نواور
نویسندگان کتاب اقیانوس آبی معتقدند به جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس آبی شد و دست به خلق تقاضا زد، بازاری که در آن قواعد بازی مشخص نشده است و فرصت برای سودآوری و رشد بسیار وجود دارد. اما هنگامی که شرکتی اقیانوس آبی خلق میکند و نتایج عملکرد قدرتمند آن شناخته میشود، دیر یا زود تقلیدکنندگان در افق ظاهر میشوند. عبارت «کمک اقیانوس من دارد سرخ میشود» معرف احساسی است که بسیاری از مدیران مکرراً بیان میکنند.
اما چگونه میتوانیم با این دشواری دست و پنجه نرم کنیم؟ در هر صنعت یا بخش اقتصادی که باشیم، باز هم میتوانیم با تکیه بر آموزهها، ابزارها و چارچوبهای استراتژی اقیانوس آبی با این مسئله روبرو شویم و از آنها عبور کنیم. این استراتژی به ما نشان میدهد که چگونه میتوانیم خودمان را از اقیانوس سرخ رقابت خونین برهانیم و به بازاری به رقابت در اقیانوس آبی وارد شویم که مشخصه آن تقاضای جدید و رشد سودآور و پرتوان است. درک فرآیند بازسازی اقیانوس آبی در تضمین آن اهمیتی کلیدی دارد؛ بقایی که نشان میدهد اقیانوس آبی خلق یکباره نیست بلکه فرآیندی تکرار شدنی و نهادینه شده در داخل سازمان است.
نظر شما :