معرفی کتاب:استراتژی اقیانوس آبی

معرفی کتاب: خانم ندا گلشن
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۲ کد : ۱۷۸۱۰ خبر
معرفی کتاب:استراتژی اقیانوس آبی

استراتژی اقیانوس آبی

 

نویسندگان: دبلیو چان کیم، رنه مابورنیا

مترجم: علیرضا پورممتاز

انتشارات: آریانا قلم

حوزه مطالعاتی: برنامه ریزی استراتژیک و نواور

 

 


نویسندگان کتاب اقیانوس آبی معتقدند به جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس آبی شد و دست به خلق تقاضا زد، بازاری که در آن قواعد بازی مشخص نشده است و فرصت برای سودآوری و رشد بسیار وجود دارد. اما هنگامی که شرکتی اقیانوس آبی خلق می‏کند و نتایج عملکرد قدرتمند آن شناخته می‏شود، دیر یا زود تقلیدکنندگان در افق ظاهر می‏شوند. عبارت «کمک اقیانوس من دارد سرخ می‌شود» معرف احساسی است که بسیاری از مدیران مکرراً بیان می‏کنند.

اما چگونه می‏توانیم با این دشواری دست و پنجه نرم کنیم؟ در هر صنعت یا بخش اقتصادی که باشیم، باز هم می‏توانیم با تکیه بر آموزه‏ها، ابزارها و چارچوب‏های استراتژی اقیانوس آبی با این مسئله روبرو شویم و از آنها عبور کنیم. این استراتژی به ما نشان می‏دهد که چگونه می‏توانیم خودمان را از اقیانوس سرخ رقابت خونین برهانیم و به بازاری به رقابت در اقیانوس آبی وارد شویم که مشخصه آن تقاضای جدید و رشد سودآور و پرتوان است. درک فرآیند بازسازی اقیانوس آبی در تضمین آن اهمیتی کلیدی دارد؛ بقایی که نشان می‏دهد اقیانوس آبی خلق یکباره نیست بلکه فرآیندی تکرار شدنی و نهادینه شده در داخل سازمان است.

 

 

 

 

کلید واژه ها: کتاب استراتژی اقیانوس آبی- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی


نظر شما :