توسعه سامانه دورکاری پروژه‌ها در شرایط کرونایی با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۱ کد : ۱۷۸۷۱ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
توسعه سامانه دورکاری پروژه‌ها در شرایط کرونایی با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی

توسعه سامانه دورکاری پروژه‌ها در شرایط کرونایی با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی

 

یک شرکت دانش بنیان با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به ارتقای کیفیت، افزودن ماژول‌های جدید و توسعه سامانه دورکاری پروژه یا مدیریت پروژه آنلاین شده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مهدی زند اکبری، مدیرعامل شرکت ایده‌ورزان سیستم ویژگی‌های جدید سامانه مدیریت پروژه آنلاین یا IPMP را تشریح کرد و گفت: مدیران در سراسر دنیا به دنبال راهکارهایی هستند که هرچه سریع‌تر بتوانند خود را با دورکاری حداکثری نیروی کار تطبیق دهند. سازمان‌های پروژه محوری که از پیش با بکارگیری ابزارهای مدیریت پروژه آنلاین، زیرساخت لازم برای تعامل مدیران، تیم‌های اجرایی و فنی و دیگر ذینفعان پروژه را فراهم کرده بودند در بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا (Covid-19) با مشقت‌های کمتری روبرو شدند زیرا نرم افزار IPMP امکان مدیریت از راه دور پروژه را برای مدیران پروژه فراهم می‌کند.

اکبری در ادامه افزود: امکانات متنوع این نرم‌افزار، ابزارهای لازم برای تشکیل تیم‌های مجازی پروژه در سطوح فنی را نیز فراهم می‌کند. بعلاوه این نرم‌افزار یکی از معدود نرم‌افزارهایی در جهان است که امکان مدیریت انواع پروژه‌ها با روش‌های اجرایی کلاسیک (مثلا بر اساس استاندارد PMBOK) را در کنار اجرا با روش‌هایی نظیر SCRUM  فراهم می‌آورد و امکان گزارش‌گیری یکپارچه در سطح سازمان و هولدینگ برای تمامی پروژه‌ها وجود خواهد داشت. این در حالی است که شرکت‌ها معمولا از این دو قابلیت در دو نرم افزار مجزا استفاده می‌کردند و تجمیع این دو قابلیت در یک سامانه، مدیریت پروژه را تسهیل کرده است.

مدیرعامل شرکت ایده‌ورزان سیستم میزان استقبال شرکت‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا و نیاز به دورکاری را حداکثری توصیف کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 15 هزار پروژه در سراسر کشور در زمینه‌های فناوری اطلاعات، زیرساخت و مخابرات، عمران، نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، خط لوله، آب و فاضلاب، تحقیق و توسعه و شهرسازی از این نرم‌افزار جهت مدیریت پروژه‌های خود استفاده می‌کنند و با وجود ماژول‌های جدیدی که به این سامانه افزوده شده و شیوع ویروس کرونا، روزانه حجم عظیمی از تقاضا برای خرید نرم‌افزار یا بروزرسانی های جدید را از شرکت‌های داخلی دریافت می‌‌کنیم.

وی به تسهیل‌گری امور ساخت و طراحی با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد و گفت: برای توسعه نرم‌افزار IPMP از تسهیلات صندوق نوآوری به میزان یک میلیارد تومان استفاده کردیم که انتهای سال گذشته دریافت شد. همچنین سال گذشته از خدمات حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی به صورت پاویون در سوریه و ازبکستان استفاده کردیم که حضور نمایشگاهی منجر به مذاکرات موثری برای توسعه صادرات این نرم افزار شد.
اکبری، چشم‌انداز آینده شرکت را صادرات سامانه IPMP عنوان کرد و گفت: با توجه به چند زمانه بودن این نرم افزار و قابلیت انطباق با انواع تقویم‌های شمسی، قمری و میلادی می‌تواند در کشورهای دیگر نیز برای مدیریت پروژه استفاده شود بر این اساس با توجه به بالا بودن حاشیه سود صادرات در نظر داریم که از فروش داخل نقدینگی لازم برای فروش خارجی و توسعه صادرات را تامین کنیم. در این راستا از امکانات مشارکت در تولید صندوق نوآوری و شکوفایی نیز استفاده خواهیم کرد.  

مدیرعامل شرکت ایده ورزان سیستم در پایان ویژگی‌های این نرم افزار را تناسب با شرایط کنونی کشور توصیف کرد و گفت: برای توسعه محصول یکسری ماژول طراحی شد اما با شیوع ویروس کرونا و نیاز بیشتر به دورکاری تغییراتی متناسب با این شرایط ایجاد کردیم که بتواند بسیاری از مشکلات شرکت‌ها را برطرف کند. این نرم افزار از هر دو روش SCRUM و Kanban Board  برای اجرای پروژه استفاده و امکان دسترسی به فضای کار مجازی پروژه را فراهم می‌کند. در این فضا هر فرد کارهای مرتبط با خود را مشاهده می‌کند. به صورت مشخص، تعداد، حجم و اولویت کارهایی که در صف انجام به وسیله هر فرد قرار دارد به وسیله مدیر تیم قابل مشاهده بوده و امکان تخصیص کارهای جدید به افراد وجود دارد. همچنین مشخص است که هر فرد از چه زمان در حال انجام کارهای جاری خود است. به علاوه از گزارش‌های قبلی می‌توان دریافت که به طور مشخص هر فرد در هر برش زمانی به چه میزان حجم از کار می‌تواند رسیدگی کند.

 

 

کلید واژه ها: توسعه سامانه دورکاری پروژه ها- شرایط کرونایی- تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی


نظر شما :