وبینار گردشگری در گذر فرهنگ

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۹ کد : ۱۷۹۱۱ خبر
وبینار گردشگری در گذر فرهنگ

وبینار گردشگری در گذر فرهنگ

 

وبینار گردشگری در گذر فرهنگ از مجموعه وبینارهای تعالی صنعت گردشگری 16 اردیبهشت با سخنرانی دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار گردید.

دکتر ایمانی خوشخو در این وبینار با اشاره به اهمیت فرهنگ، مسیر و حرکت گردشگری در گذر فرهنگ را به صورت ذیل بیان کردند.

فرهنگ یکی از زمینه‌های اصلی و محورهای کلیدی توسعه گردشگری در جهان به شمار می‌رود. به همین سبب هم در سال‌های اخیر با افزایش شمار گردشگران فرهنگی در جهان روبرو هستیم. فرهنگ به جهت تنوع، گوناگونی و تعدد مؤلفه‌هایی که در درون خویش دارد، در ابعاد مادی و معنوی قابل تعریف بوده و زمینه‌های بسیار زیادی از فعالیت‌های گردشگری را می‌تواند دربرگیرد. گردشگری در بستر فرهنگ، مسیر حرکت فرهنگی را طی نموده است که تاریخ و پیشینه گذشتگان به همراه آداب و رسوم و حتی سبک غذایی را شامل می‌شود و در هر بخش از خاستگاه رشد برخوردار می‌باشد.

گردشگری در مسیر فرهنگ هم چنین رفتارها و کنش‌های جامعه میزبان و مهمان را شامل می‌شود که خود تعامل ارتباطی را ایجاد کرده و عامل شناسایی فرهنگی تلقی می‌گردد.

از این رو باید این نکته را در نظر گرفت که فرهنگ عرضه مهمی در توسعه گردشگری به شمار می‌رود و شناخت دقیق آن می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های با ارزش بیشتری در ادامه راه باشد.

 

 

 

 

 

 

کلید واژه ها: وبینار گردشگری در گذر فرهنگ- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی


نظر شما :