ارائه ۱۰ نوع خدمت برای صادرات شرکت‌های دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۷:۵۶ کد : ۱۷۹۹۶ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
ارائه ۱۰ نوع خدمت برای صادرات شرکت‌های دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی

ارائه 10 نوع خدمت برای صادرات شرکت‌های دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی

در برنامه زنده گفتگوی تلویزیونی «طرح صادرات فناوری اطلاعات به عراق» که روز جمعه 19 اردیبهشت به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، دکتر سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر سید حمید حسینی عضو هیئت مدیره اتاق ایران و عراق و امیررضا نیکان مدیرعامل شرکت مدیریت صادرات هوکاد در مورد امکانات و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و فرصت‌های صادراتی عراق گفتگو کردند.

 


به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر ملکی‌فر در این برنامه، خدمات صادراتی صندوق نوآوری را تشریح کرد و گفت: دستگاه‌های متعددی به توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان کمک می‌کنند که یکی از مهمترین آنها صندوق نوآوری و شکوفایی است. در حال حاضر 5025 شرکت دانش‌بنیان در 8 حوزه مختلف وجود دارند که بیشترین فراوانی آن در حوزه فناوری اطلاعات است و بعد از آن حوزه ماشین‌آلات قرار دارد.

ملکی‌فر ادامه داد: سبد متنوع خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در 4 حوزه تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی است که در این سبد، ۱۰ مدل خدمات برای صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد. برخی از آنها شامل پشتیبانی مالی یا تامین مالی برای فعالان و علاقمندان به صادرات، لیزینگ خارجی یا ارائه تسهیلات به خریداران محصولات دانش بنیان از خارج از کشور است. علاوه بر آن در حوزه توانمندسازی، ۵ خدمت توسعه بازار برای صادرات شرکت‌ها مانند پرداخت 70 درصد هزینه حضور در نمایشگاه‌های خارجی تا سقف 80 میلیون تومان ارائه می‌شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه صادرات محصولات دانش‌بنیان را ابزار پایگاه‌های صادراتی عنوان کرد و پایگاه‌های صادراتی ایران در کشورهای مختلف را برشمرد و گفت: بازارهای هدف محصولات دانش‌بنیان، متنوع هستند؛ بر این اساس سال گذشته دو پایگاه صادراتی در سوجو و شانگهای چین، یک پایگاه در باکو آذربایجان و پایگاه دیگری در شهر اودیشا هند راه‌اندازی و فعال شد که از توان بالایی برخوردارند. همچنین پایگاه صادراتی عراق و قرقیزستان در حال فراخوان برای جذب شرکت‌ها است. حجم درخواست بالا و در حال ارزیابی است. شرکت‌هایی به این پایگاه‌ها اعزام می‌شوند که حداقل پیش از این صادرات داشته باشند. برای کشورهای افغانستان، قطر، عمان و کنیا نیز در حال شناسایی پایگاه صادراتی و کارگزار مرتبط هستیم.

وی در مورد ویژگی‌ها و خدمات پایگاه‌های صادراتی افزود: خدمات این پایگاه‌ها شامل اشتراک فضای کار، استفاده از نیروی بومی متخصص برای بازاریابی، نمایش محصولات شرکت‌ها در یک نمایشگاه کوچک، مطالعه بازار برای محصولات دانش‌بنیان، کمک به بازاریابی و فروش، ارائه مشاوره‌های لازم و در نهایت اعزام و پذیرش هیات تجاری برای فروش و معرفی توانمندی است.

ملکی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در اکثر حوزه‌های صنعتی و بازار می‌توانند نقش‌آفرین باشند و به لحاظ قیمت صادراتی سهم قابل توجهی از بازار را کسب کرده‌اند.

دکتر سید حمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتاق ایران و عراق نیز از علاقه‌مندی عراقی‌ها به استفاده از خدمات مختلف چون تاکسی اینترنتی و تحویل غذای آنلاین و سامانه‌های خدماتی مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات که در ایران استفاده می‌شود خبر داد.

امیررضا نیکان، مدیرعامل شرکت مدیریت صادرات هوکاد نیز در این برنامه به امکان مفید توسعه صادراتی که صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد کرده است اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مند به صادرات محصولات خود به بازارهای عراق می‌توانند از سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده و در بخش توانمندسازی، کشور عراق را انتخاب کرده و از مزایایی که صندوق در این کشور تجهیز کرده استفاده کنند.

 

 

کلید واژه ها: ارایه 10 نوع خدمت- صادرات شرکتهای دانش بنیان- صندوق نوآوری و شکوفایی- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی


نظر شما :