بازار داغ ثبت پتنت ایرانی در دنیا؛ اختراع نخست ۹۰درصد و اختراع دوم ۵۰درصد حمایت می‌شود

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۲ کد : ۱۸۰۴۵ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
بازار داغ ثبت پتنت ایرانی در دنیا؛ اختراع نخست ۹۰درصد و اختراع دوم ۵۰درصد حمایت می‌شود

بازار داغ ثبت پتنت ایرانی در دنیا؛ اختراع نخست 90درصد و اختراع دوم 50درصد حمایت می‌شود

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت خود برای ثبت بین‌المللی اختراع را گسترش داده است. به گونه‌ای که علاوه بر امریکا در کشورهای کانادا، چین و اتحادیه اروپا نیز بیش از 10 پتنت با حمایت این مرکز به ثبت رسیده است.

 

مهدی ضیغمی مدیر کانون پتنت درباره این موضوع گفت: ثبت پتنت را در سایر کشورها نیز گسترش می‌دهیم و سال جاری هند و کره جنوبی نیز به لیست کشورهایی که در آنها از ثبت پتنت حمایت می‌کنیم، افزوده می‌شود.

ضیغمی با اشاره به اینکه با این اقدام بازار ثبت پتنت در سایر کشورها گسترش می‌یابد، افزود: این اقدام می‌تواند راهکاری برای رسیدن زودتر شرکت‌های فناور به اهداف تجاریشان باشد. همچنین شرکت‌های دانش بنیان مورد تایید می‌توانند علاوه بر حمایت 90 درصدی برای ثبت اختراع نخست خود از حمایت 50 درصدی برای ثبت دومین اختراع بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش، کانون پتنت معاونت علمی حمایت 90 درصدی از ثبت بین‌المللی اختراعات را انجام می‌دهد. تا کنون با حمایت این کانون 93 پتنت در دفاتر ثبت اختراع خارجی گرنت شده استهمچنین در زمینه آموزش و ترویج این حوزه نیز اقدامات چشمگیری انجام داده است تا مالکیت فکری به عنوان پیش‌نیاز مهم ورود محصولات دانش بنیان به بازارهای بین المللی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاو.نت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

کلید واژه ها: ثبت پتنت ایرانی- اختراع- حمایت- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم وصنایع فرهنگی


نظر شما :