زیست‌بوم فناوری و نوآوری با ایجاد ناحیه نوآوری مدرس رونق می‌گیرد

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۷:۴۰ کد : ۱۹۱۶۱ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
زیست‌بوم فناوری و نوآوری با ایجاد ناحیه نوآوری مدرس رونق می‌گیرد

زیست‌بوم فناوری و نوآوری با ایجاد ناحیه نوآوری مدرس رونق می‌گیرد

 

نواحی نوآوری کانونی برای فعالیت‌های دانش‌بنیانی و استارتاپی در اطراف دانشگاه‌ها هستند. به همین دلیل ایجاد این مراکز که نقشی تاثیرگذار در توسعه فناوری کشور دارند به یکی از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تبدیل شده است. در همین راستا ناحیه نوآوری مدرس با حمایت معاونت علمی و فناوری و همکاری دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری منطقه ۶ ایجاد می‌شود.

تجربه خوب و مفید راه‌اندازی نخستین ناحیه نوآوری در کشور که سال ۹۴ اتفاق افتاد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را مصمم کرد که با ایجاد نواحی نوآوری در اطراف دانشگاه‌ها به توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری شتاب دهد.

عنوان نخستین ناحیه نوآوری کشور به ناحیه نوآوری شریف رسید. ناحیه نوآوری شریف که امروز ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در دل خود جا داده و با استقبال زیاد از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان مواجه شده است. همین تجربه خوب باعث شد که در طی این چنگ سال نواحی نوآوری مختلفی اطراف دانشگاه‌های کشور ایجاد شود. ایجاد ناحیه نوآوری مدرس هم در ادامه همین هدف، به زودی در منطقه ۶ تهران راه‌اندازی خواهد شد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه مفهوم زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور، با محوریت مراکز دانشگاهی و علمی، سعی کرده اماکن و فضاهای اطراف دانشگاه‌های مادر و بزرگ را به محل استقرار مناسبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها تبدیل کند. بر همین اساس ناحیه نوآوری مدرس در منطقه ۶ تهران با حمایت معاونت علمی و فناوری در مساحتی حدود ۳۸۰ متر مربع به زودی ایجاد خواهد شد.

قرار بر این است که این ناحیه به کانونی برای فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اطراف دانشگاه تربیت مدرس تبدیل شود. تاحیه نوآوری مدرس به دلیل حضور دانشگاه تربیت مدرس به عنوان بزرگترین دانشگاه تحصیلات تکمیلی کشور، پردیس فنی دانشگاه تهران و دانشکده های وابسته به آن در توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

کلید واژه ها: زیست بوم- فناوری- نوآوری- ناحیه نوآوری مدرس- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی- معاونت علمی ریاست جمهوری


نظر شما :