پنج نکته برای محافظت از شهرت یک موسسه

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۷:۴۲ کد : ۱۹۱۶۲ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
پنج نکته برای محافظت از شهرت یک موسسه

پنج نکته برای محافظت از شهرت یک موسسه

 

مجید حیدری - اگر شما اذعان به بحران کنید و علل آن را توضیح دهید بلافاصله با واکنش خوب رسانه ها و شبکه های مختلف اجتماعی و همچنین مشتریان مواجه خواهید شد.

  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-وقتی شهرت یک موسسه در معرض خطر قرار می گیرد باید خیلی سریع و فوری اما حساب شده در برابر آن واکنش نشان داد. البته در چنین مواقعی اگر آمادگی قبلی وجود داشته باشد قطعا عکس العمل به چنین بحران های بزرگ منطقی تر و موثرتر خواهد بود.

 

1. اذعان به بحران

بدترین حالت در مواقع بروز بحران، کتمان کردن حقایق و تکذیب بحران است. اگر شما اذعان به بحران کنید و علل و دلایل آن را توضیح دهید بلافاصله با عکس العمل و واکنش خوب رسانه ها و شبکه های مختلف اجتماعی و همچنین مشتریان مواجه خواهید شد و این امر می تواند از طوفان گسترش و پخش شایعات و واکنش های منفی بعدی جلوگیری نماید.

 

2. گوش دادن

زمانی که مشتریان به شدت از کیفیت بد محصول و خدمات شما شکایت دارند نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. به نظرات و صدای مشتریان خود گوش دهید و به خواسته های آن ها احترام بگذارید.

 

3. بهبود ارتباطات تجاری با مشتری

تعبیه و اختصاص خطوط و کانال هایی برای ارتباط با مشتریان با موسسه شما کار چندان سختی نیست. در مواقع بحران، مشتریان علاقمند هستند با شما در تماس باشند. بهتر است از روابط عمومی استفاده کنید و با راه اندازی یک خط و یا با استفاده از شبکه ها و رسانه های اجتماعی یک مرکز تماس آسان با مشتریان ایجاد کنید.

 

4. آموزش و راه اندازی سیستم های هشدار

موسسه شما باید نرم افزارهای مختلف رسانه ای را برای رصد اخبار رسانه ها و سایت ها به خدمت بگیرید. دریافت آن چه مردم درباره نام تجاری شما می گویند و پاسخ مناسب به آن ها می تواند اعتبار و شهرت موسسه شما را افزایش دهد.

 

5. عذرخواهی و جبران

به یک معذرت خواهی خشک و خالی اکتفا نکنید. عذرخواهی و جبران خسارت و ضایعات وارد شده می تواند بر اعتبار و شهرت موسسه شما بیفزاید.

 

 

کلید واژه ها: نکته- محافظت- شهرت- موسسه- شارا- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی


نظر شما :