داده‌نما: تماشا با ذهن

۰۴ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۹ کد : ۱۹۳۷۵ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
داده‌نما: تماشا با ذهن

 

داده‌نما: تماشا با ذهن

 

چشم می‌بیند و ذهن می‌آفریند. اعجاز از میان برداشتن مرز میان وهم و واقعیت. واقعیتی مجازی که تلاشی برای برداشتن مرزهای بین فضای واقعی و مجازی است. فناوری نوینی که کاربر را به فضای شبیه‌سازی شده رایانه‌ای می‌برد و امکان ارتباط زنده با محیط پیرامون را به صورت مجازی برایش فراهم می‌کند.‌

 

  واقعیت مجازی فناوری است که این روزها بازار داغی دارد. استفاده از این فناوری کاربردهای تجاری و شخصی دارد. تصاویری که فقط با کمک عینک‌های طراحی شده مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی دیده می‌شوند. پیش‌بینی شده که بازار این فناوری پیچیده در جهان به 15 میلیارد دلار برسد. از این رو ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی با حمایت از فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری در این حوزه مسیر را تسهیل کرده است تا اقدامات فناورانه برای توسعه محصولات رونق گیرد. با این اقدامات گام‌های موثری برای گسترش بازار محصولات واقعیت مجازی برداشته شده است.

 

 استفاده از این فناوری پیچیده و هیجان‌انگیز در ایران هم به سال 86 برمی‌گردد. سالی که دانشگاه هنر اسلامی تبریز برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه اقدام به راه‌اندازی رشته چندرسانه‌ای با گرایش واقعیت مجازی کرد.

در این داده‌نما با زیست‌بوم فناوری و نوآوری واقعیت مجازی در دنیا و ایران آشنا می‌شویم:

 

http://isti.ir/uploads/1/2020/jun/24/vr.jpg

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

 

کلید واژه ها: داده نما- تماشا- ذهن- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی


نظر شما :