تولید محتوای تبلیغاتی اثربخش، راهی برای برونرفت گردشگری از بحران کرونا
تولید محتوای تبلیغاتی اثربخش، راهی برای برونرفت گردشگری از بحران کرونا
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در نشست با رایزن فرهنگی جدید ایران در یونان، تمرکز بر تولید محتوای تبلیغات گردشگری و انتشار آن در شبکههای اجتماعی برای مخاطب عام را اقدامی مشترک با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برونرفت گردشگری از بحران کرونا عنوان کرد.
به گزارش میراث آریا به نقل از روابطعمومی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی «ولی تیموری» بعدازظهر چهارشنبه 11 تیرماه 99 در نشست با مهدی نیکخواه قمی، رایزن جدید فرهنگی ایران در یونان، تاکید کرد: «طبق تفاهمنامه میان وزارت گردشگری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قبل از اعزام رایزنان فرهنگی به کشورهای مختلف، نشست هماندیشی به منظور آگاهی از وضعیت کنونی حوزه گردشگری، نیازها، چشمانداز و در نهایت تعریف اهداف مشترک در این زمینه شکل میگیرد؛ لذا این نشست بر اساس وجود اشتراکات در برنامههای بینالمللی تشکیل شده است.»
او افزود: «آنچه ما در گردشگری به دنبال آن هستیم؛ ایجاد تصویر مثبت از ایران است و آنچه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قالب فرهنگ آن را هدف قرار داده است؛ کاهش ایرانهراسی به شمار میآید. این دو ماموریت یکی است. از این رو میتوان با هدفگذاری مشترک از ابزارهای طرفین برای رونق گردشگری کشور بهرهمند شد.»
تیموری با بیان اینکه گردشگری کالای فرهنگی است که بار اقتصادی دارد؛ اظهار کرد: «آنچه امروز میتواند در برونرفت صنعت گردشگری از بحران کرونا یاری برساند تولید محتوای تبلیغاتی از جاذبهها و ظرفیتهای گردشگری کشور در شبکههای اجتماعی و مخاطب قرار دادن عامه مردم است؛ از این رو استفاده از ابزارهای گردشگری مجازی، دیجیتال و داشتن رویکرد مردممحور میتواند در این مهم یاریگر باشد.»
معاون گردشگری یادآور شد: «در حال حاضر اطلاعات و محتوای تبلیغاتی قابلتوجهی در درگاههای مجازی وزارت گردشگری موجود است که از آن جمله میتوان به عکس، کلیپ و فیلمهای کوتاه از جاذبههای گردشگری ایران در سایت ویزیت ایران و یا کانال دیپلماسی فرهنگی و گردشگری کشور اشاره کرد که میتواند پس از ترجمه به زبان کشور مبدأ استفاده شود.»
معاون گردشگری همچنین تجربههای پیشین «مهدی نیکخواه قمی» در کرواسی را در موفقیت ماموریت جدید در کشور یونان بسیار تاثیرگذار خواند و تاکید کرد: «ما در معاونت گردشگری همواره در 17 بند از رایزنان فرهنگی درخواست داریم که اطلاعات دقیقی به منظور شناخت بازارهای هدف ایران در اختیار حوزه بازاریابی و تبلیغات گردشگری قرار دهند که از آن جمله میتوان به آگاهی از توراپراتورهای برتر، شهرهای گردشگر فرست، شبکههای اجتماعی محبوب، نوع تبلیغات تاثیرگذار و غیره اشاره کرد.»
او در پایان ایران و یونان را دارای پیشینه تاریخی مشترک خواند و اصالت گذشته را اصلیترین پایه جاذبههای گردشگری طرفین خواند.
کشور یونان با 10 میلیون نفر جمعیت، 30 میلیون نفر گردشگر ورودی دارد. همچنین تقریبا 31 درصد از GDPدرآمد سرانه ملی این کشور برگرفته از گردشگری است و در حال حاضر صنعت گردشگری این کشور آسیب بسیار زیادی از بحران کرونا را تجربه میکند.
نظر شما :