فناوران برای جذب سرمایه مشاوره تخصصی دریافت می‌کنند

۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۹۷۳۰ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
فناوران برای جذب سرمایه مشاوره تخصصی دریافت می‌کنند

 

 

فناوران برای جذب سرمایه مشاوره تخصصی دریافت می‌کنند

ایجاد اتصال میان شرکت‌های فناور و سرمایه‌گذاران، یکی از وظایف اصلی، برخی نهادهای تابعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. برای پیشبرد این راهبرد، یک میز خدمت سرمایه‌گذاری در 22 تیر ماه برگزار می‌شود.

شرکت‌های فناور و استارتاپ‌ها برای عملی کردن ایده‌ها و طرح‌های خود و تبدیل این ایده‌ها به محصولات و خدمات فناورانه، به جذب سرمایه نیاز دارند.

جذب منابع و سرمایه و نحوه مذاکره با سرمایه‌گذار، نیازمند مهارت و افزایش دانش است. بر‌ این ‌اساس، یک میز خدمت سرمایه گذاری در پارک پردیس معاونت علمی برگزار می‌شود. شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی و کارخانه‌ نوآوری می‌توانند  از خدمات این میز خدمت بهره ببرند.

در دو دوره قبلی برگزاری این رویداد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران فرشته به میز خدمت سرمایه گذاری دعوت شدند. مشاوران و مدعوین،  در این میز خدمت پاسخگویی سوالات مدیران شرکت‌ها و فعالان فناور خواهند بود.

ارائه مشاوره در خصوص راهکارهای جذب منابع از طریق مشارکت مدنی و حقوقی و شیوه تامین مالی از کانال‌های مالی، از جمله مواردی است که در این رویداد در مورد آنها بحث و گفتگو می‌شود. همچنین فعالان فناور با روش‌های مختلف تامین مالی آشنا می‌شوند.

 

همچنین طرح‌های نوآورانه در بستر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به محصولات تجاری و سودمند تبدیل می‌شوند.  لازم است تا دستگاه‌های سیاست‌گذار از ایجاد کانال‌های متعدد برای توسعه ارتباط میان سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر حمایت کنند. برگزاری رویدادهای مشاوره و جذب سرمایه‌گذار می‌تواند به توسعه سرمایه‌گذاری در زیست بوم نوآوری کشور کمک کند.

 

گزارش از : مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 


نظر شما :