دانش‌بنیان‌ها برای ساخت نمونه آزمایشی محصول خدمات می‌گیرند

۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۴ کد : ۱۹۷۶۵ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
دانش‌بنیان‌ها برای ساخت نمونه آزمایشی محصول خدمات می‌گیرند

 

دانش‌بنیان‌ها برای ساخت نمونه آزمایشی محصول خدمات می‌گیرند

 

تولید نمونه آزمایشی محصولات دانش بنیان پیش از تجاریسازی اقدامی برای شناسایی ایرادات و مزیت‌های محصول مورد نظر است. با اختصاص یک بسته حمایتی، گسترش تولید آزمایشی محصولات دانش‌بنیان دنبال می‌شود.

 

تبدیل ایده به محصول نهایی مسیری طولانی است. در بسیاری موارد لازم است تا یک محصول پیش از تولید انبوه به صورت آزمایشی و به شکل نمونه (دمو) تولید شود. ساخت نمونه آزمایشی باعث می‌شود تا معایب و محاسن محصول پیش از تولید تجاری مشخص شود.  

همچنین، برخی اوقات مشتری و سفارش دهنده اعلام می‌کند که پیش از تولید انبوه باید نمونه محصول را مشاهده کند، به همین خاطر یک نمونه نمایشی (دمو) برای او ساخته می‌شود تا مشتری با خصوصیات محصول نهایی آشنا شود.

 

دمو، نمونه‌ای از محصول اصلی و نهایی است که در اختیار مشتری قرار داده می‌شود تا در کمترین زمان، با ظاهر، ویژگی، عملکرد و امکانات محصول اصلی آشنا شود و بر این اساس، بتواند ارزیابی دقیق‌تری از محصول داشته باشد. در همین راستا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان، یک بسته حمایتی به ساخت محصولات  آزمایشی و اولیه اختصاص داده است.

 

بسته حمایتی

برای حمایت از تولید محدود نمونه محصولات دانش‌بنیان، یک بسته حمایتی طراحی شده است. شرکت‌های دانش بنیان در صورت برخورداری از شرایط می‌توانند بخشی از هزینه ساخت نمونه اولیه و آزمایشی را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کنند. محصولات دانش‌بنیان همچنین، در مرحله تولید انبوه و فروش نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

کلید واژه ها: دانش بنیانها- نمونه آزمایشی- خدمات- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی


نظر شما :