تورهای آشناسازی با چه شرایطی برگزار میشوند؟
تورهای آشناسازی با چه شرایطی برگزار میشوند؟
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، هماهنگی با ستاد کرونا استان، اعتمادسازی و اطمینانبخشی در زمینه سفرهای هوشمند با رعایت ضوابط بهداشتی و انتخاب مسیرهای جدید منطبق با پتانسیلهای استان را از جمله شرایط برگزاری فمتورهای آشناسازی مطرح کرد.
محمد قاسمی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری در گفتوگو با خبرنگار میراثآریا با تاکید بر اینکه در برگزاری تورهای آشناسازی هماهنگی با ستاد کرونا استان در اولویت است، افزود: «استانهایی که در وضعیت قرمز و یا هشدار قرار داشته باشند تور آشناسازی برگزار نخواهند کرد و اجرای برنامهها منوط به تایید ستاد کرونای استان است.»
او تصریح کرد: «برنامه همدان به دلیل وضعیت قرمز استان لغو شد و فمتور استان کهگیلویه و بویر احمد نیز با وجود ثبتنامها و برنامهریزیهای انجام شده در صورت عدم شرایط مساعد، برگزار نخواهد شد. برنامههای آتی استانها نیز براساس بررسی شرایط انجام خواهد گرفت.»
قاسمی با تاکید بر اینکه تورهای آشناسازی دوران کرونا علاوه بر اهداف همیشگی و معمول یعنی معرفی جاذبهها و قابلیتهای گردشگری، ماموریت و هدف مهمتری را دنبال میکند، افزود: «این هدف اعتمادسازی و اطمینانبخشی در زمینه سفرهای هوشمند با رعایت ضوابط بهداشتی و ترجیحاً در قالب سفرهای برنامهریزی شده از سوی دفاتر خدمات مسافرتی در همزیستی با کرونا است.»
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: «شرکتکنندگان این تور با انعکاس مشاهدات میدانی خود پیرامون رعایت موارد بهداشتی در تاسیسات گردشگری، رستورانها، وسایلنقلیه، جاذبههای گردشگری و سایر اجزاء سفر میتوانند اطمینان خاطر لازم را به علاقمندان سفرهای ایمن و بیخطر بدهند.»
او با بیان این مطلب که نتایج این مشاهدات و تورها صرفاً به دوران کرونا محدود نخواهد شد، افزود: «در کنار این رسالت خطیر، این تورها میتوانند شناخت کاملی از مقاصد مورد بازدید را برای بلند مدت و احیای سریع در دوران پسا کرونا فراهم آورند.»
قاسمی درباره پارامتر انتخاب شرکتکنندهها، بیان کرد: «با توجه به شرایط کنونی اولویت ما با خبرنگاران، تورگردانان و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان گردشگری و افراد تاثیرگذاری است که دارای نگاه کلان هستند. »
او درباره انتخاب مسیرها تاکید کرد: «با توجه به اینکه این فمتورها با هدف جذب گردشگر داخلی برنامهریزی شدهاند، استانها ملزم به انتخاب مسیر جدید با درنظر گرفتن پتانسیلها و زیرساختهای گردشگری و جادهای استان هستند.»
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به حساسیت و نظارت بالا روی برگزاری تورهای آشناسازی ، افزود: «تاکید ما به استانها، برگزاری فمتور با تعداد یک سوم حالت طبیعی و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی از لحظه شروع تا لحظه پایان برنامه است. با رصد و ارزیابی تورهای برگزار شده و بررسی بازخورد های آنها، به تازگی دستورالعمل جدید و سختگیرانهتری در قالب بخشنامه کشوری با تمرکز و تاکید مجدد بر رعایت بیش از پیش پروتکلهای بهداشتی و به حداقل رساندن اثرات احتمالی این تورها ابلاغ شده است.»
قاسمی با اشاره به موارد ذکر شده در بخشنامه فوق، تصریح کرد: «در این بخشنامه بر موارد مهم متعددی تاکید شده است که از جمله آنها میتوان به لزوم رعایت سقف تعداد شرکتکنندگان (حد اکثر 10 نفر)، دقت در انتخاب ترکیب تور، لزوم تامین و استفاده از تجهیزات و لوازم بهداشتی در تمامی لحظات تور از آغاز تا پایان و ... اشاره کرد.»
او یکی از نکات برجسته این بخشنامه را تاکید بر ضرورت تبعیت کامل از تصمیمات مقامات عالی و ستاد کرونای استان عنوان کرد و افزود: «اجرا یا لغو تورهای برنامهریزی شده بر اساس قرار داشتن هر استان در شرایط قرمز، هشدار و یا سفید است. این تاکید در راستای واگذاری تصمیمگیریهای مربوط به آزادسازیها و یا اعمال محدودیتهای مربوط به کرونا از سوی ستاد ملی کرونا به استان ها صورت پذیرفته است.»
نظر شما :