جزییات پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری تورهای آشناسازی

۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۰۷:۵۷ کد : ۲۰۰۲۹ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
جزییات پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری تورهای آشناسازی

 

 

معاون گردشگری کشور تشریح کرد

جزییات پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری تورهای آشناسازی

 

 

 

معاون گردشگری کشور طی ابلاغیه جدیدی به مدیران کل استانی اعلام کرد: «ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻣﻮﮐﺪ ﺳﺘﺎﺩ ﻣﻠﯽ ﮐﺮﻭﻧﺎ ﺩﺭ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ، ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺳﻘﻒ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺷﺮﮐﺖﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﻪﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻬم‌‌‌ﺘﺮﯾﻦ ﭘﺮﻭﺗﮑﻞ‌ﻫﺎﯼ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ الزامی است.»

 ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به ابلاغیه جدید وزارتخانه در خصوص ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺁﺷﻨﺎﺳﺎﺯﯼ بیان کرد: «این تورها ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺭﻭﻧﻖ‌ﺑﺨﺸﯽ ﺑﻪ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ برنامه‌ریزی شده است. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺧﻮﺭﺩﻫﺎﯼ ﺩﺭﯾﺎﻓﺘﯽ ﺍﺯ ﺑﺮﺧﯽ ﺷﺮﮐتﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺳﻪ ﻣﺎﻫﻪ ﺍﻭﻝ ﺳﺎﻝ ۹۹، ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐﺳﺎﺯﯼ ﻭ ﺍﯾﻤﻦﺳﺎﺯﯼ ﮐﺎﻣﻞ این ﺗﻮﺭﻫﺎ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﯼ ﺳﻔﺮ ﻫﻮﺷﻤند و ﺳﻼﻣﺖ، مجریان تورها  ملزم به رعایت برخی موارد و پروتکل‌های بهداشتی  ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﺭﯾﺰﯼ ﻭ ﺍﺟﺮﺍی ﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﭘﯿﺶ‌ﺭﻭ خواهند بود.»

او با اشاره به موارد ابلاغیه مذکور افزود: «ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻣﻮﮐﺪ ﺳﺘﺎﺩ ﻣﻠﯽ ﮐﺮﻭﻧﺎ ﺩﺭ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺳﻘﻒ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺷﺮﮐﺖﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﻪﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻬم‌‌ﺘﺮﯾﻦ ﭘﺮﻭﺗﮑﻞ‌ﻫﺎﯼ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ، ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﺗﻌﺪﺍﺩ نفرات ﺑﻪ ﯾﮏ ﺳﻮﻡ ﺣﺎﻟﺖ ﻃﺒﯿﻌﯽ یعنی ده نفر کاهش پیدا کند.» 

تیموری با اشاره به ترکیب شرکت‌کنندگان تورها، تصریح کرد: «ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺗﻮﺭﻫﺎ باید ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺯ ﺗﻮﺭ ﺍﭘﺮﺍﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﻓﻌﺎﻝ، ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻣﺘﺨﺼﺺ، ﺑﻼﮔﺮﻧﻮﯾﺲ، ﻓﻌﺎﻟﯿﻦ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬﺍﺭ ﻭ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ باشد. همچنین ﺑﻬﺘﺮ این ﺍﺳﺖ که ﺩﺭﺻﺪ ﺷﺮﮐﺖﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺩﺭ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﺭﯼ ﺁﺛﺎﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﻭ ﺗﺒﻠﯿﻐﯽ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺑﺎﺷﺪ.»

تیموری با بیان این مطلب که ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬﺍﺭﯼ ﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺁﺷﻨﺎﺳﺎﺯﯼ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ، افزود: «به همین دلیل ﺑه‌ﮑﺎﺭﮔﯿﺮﯼ ﺩﻗﺖ ﻭ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﺩﺭﺍﯾﻦ ﻣﻬﻢ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ و ﺷﺮﮐﺖ‌ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺘﻌﻬﺪ ﺑﻪ ﻧﺸﺮ ﻭ ﺑﺎﺯﻧﺸﺮ ﻣﮑﺮﺭ ﺍﺧﺒﺎﺭ، ﮔﺰﺍﺭﺷﺎﺕ، ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﻭ ﻓﯿﻠﻢ‌ﻫﺎﯼ ﺗﻬﯿﻪ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺭﺳﺎﻧﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﻗﺎﻟﺐ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻃﻼﻉ‌ﺭﺳﺎﻧﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺎﺷﺪ.«

معاون گردشگری کشور تصریح کرد:‌ «ﺍﻃﻼﻉ‌ﺭﺳﺎﻧﯽ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ، ﺗﻬﯿﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺧﺒﺮﯼ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﺗﻮﺭ ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﺗﻘﺎﺿﺎ، ﺗﺤﺮﮎ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺩﺍﺧﻠﯽ همچنین ﺍﻋﺘﻤﺎﺩﺳﺎﺯﯼ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺯﻧﺠﯿﺮﻩ ﺍﯾﻤﻦ ﺩﺭ ﺳﻔﺮ و ﮐﺎﻫﺶ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﻭ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﻣﺼﺮﻑ‌ﮔﻨﻨﺪﮔﺎﻥ باید مدنظر شرکت‌کنندگان باشد.»

او با اشاره به تهیه وﯾﺪﺋﻮﻫﺎﯼ ﯾﮏ ﺩﻗﯿﻘﻪ‌ﺍﯼ با کیفیت DPI) 300( افزود:‌ «ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺣﻀﻮﺭ ﺷﺮﮐﺖﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﯾﻤﻦ ﻭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﺳﻔﺮ ﺩﺭ ﺍﻗﺎﻣﺘﮕﺎﻩ‌ﻫﺎ، ﺭﺳﺘﻮﺭﺍﻥ‌ﻫﺎ، ﻣﻮﺯﻩ‌ﻫﺎ، ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ‌ﻫﺎ ﻭ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﻭ ﺩﻗﯿﻖ ﭘﺮﻭﺗﮑﻞﻫﺎﯼ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ )ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﺎﺳﮏ، ﺩﺳﺘﮑﺶ ﻭ ﺍﻟﮑﻞ ﺑﻪ ﺷﺮﮐﺖﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ، ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ، ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﺎﺳﮏ ﻭ ﺩﺳﺖ‌ﮐﺶ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﺳﺖ ﺍﻧﺪﺭﮐﺎﺭﺍﻥ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ) تهیه این کلیپ‌ها الزامی است.»

معاون گردشگری کشور ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﺪﻑ را از دیگر موارد این ابلاغیه برشمرد و اضافه کرد: «ﻫﺪﻑ ﺍﺯ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺁﺷﻨﺎﺳﺎﺯﯼ ﺩﺍﺧﻠﯽ، ﻣﻌﺮﻓﯽ  ظرفیت‌هایﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ استان‌ها ﺑﻮﯾﮋﻩ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﺪﻑ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﻌﯿﻦ است، به همین دلیل ﺍﮐﺜﺮﯾﺖ ﺷﺮﮐﺖ‌ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ باید ﺍﺯ ﺳﺎﯾﺮ استان‌ها انتخاب شوند.»

او با تاکید بر اینکه در برنامه بازدیدها باید ﻃﺮﺍﺣﯽ دقیقی انجام شود، ادامه داد: «ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻭ ﻟﺰﻭﻡ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩﺳﺎﺯﯼ و ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﯾﺎ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺗﻮﺳﻂ ﺯﻧﺠﯿﺮﻩ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺩﺭ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺍﺳﺘﺎﻥ باید ﺩﺭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﮐﺎﺭ ﺑﺎﺯﺩﯾﺪﻫﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ. همچنین  توجه به ﻇﺮﻓﯿﺖ‌ﻫﺎﯼ ﮐﻤﺘﺮ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ استان‌ها، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺴﯿﺮﻫﺎﯼ ﺟﺪﯾﺪ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﭘﺘﺎﻧﺴﯿﻞ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺎﻟﻘﻮﻩ ﺍﺳﺘﺎﻥ، ﺟﺎﺫﺑﻪ‌ﻫﺎﯼ ﮐﻤﺘﺮ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺯﯾﺮﺳﺎﺧﺖ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮ الزامی است.»

او در پایان تاکید کرد: «از آنجا که ﺗﺼﻤﯿﻢ‌ﮔﯿﺮﯼ برای ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻋﺎﻟﯽ ﻭ ﺳﺘﺎﺩ ﮐﺮﻭﻧﺎﯼ استان‌ها ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ شده، ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺳﺘﺎﺩ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﯾﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﻟﺰﺍﻣﯽ است.»

 

کلیدواژه‌ها: فم‌تور- ولی- تیموری- کرونا- شانلی عبادیان- وزارت میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم وصنایع فرهنگی


نظر شما :