داده‌نما: خدماتی برای آفرینش ایده‌

۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۶ کد : ۲۰۰۶۰ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
داده‌نما: خدماتی برای آفرینش ایده‌

 

 

داده‌نما: خدماتی برای آفرینش ایده‌

شرکت‌های خلاق نیز مانند شرکت‌ داده‌نما: خدماتی برای آفرینش ایده‌

 

 

 

شرکت‌های خلاق نیز مانند شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات متنوعی دریافت می‌کنند. تسهیلات مالی‌کم بهره، کمک هزینه انجام تحقیقات بازار، خدمات در حوزه بازاریابی و کمک هزینه حضور در نمایشگاه‌های داخلی، بخشی از این خدمات است.

 

برنامه حمایت از شرکت‌های خلاق به موازات قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به‌پیش می‌رود. در حال حاضر تعداد شرکت‌های خلاق از 800 شرکت عبور کرده است و انتظار می‌رود روند رشد این شرکت‌ها ادامه یابد.

حوزه‌های مانند صنایع دستی، انیمیشن‌سازی، تولید محتوا، طراحی، گیاهان‌دارویی و معماری از جمله رشته‌های است که شرکت‌های خلاق در آن به فعالیت می‌پردازند.

در حال حاضر شرکت‌های خلاق، خدمات متنوعی از برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های‌خلاق دریافت می‌کنند.

برخی خدمات ارائه شده به شرکت‌های خلاق که از سوی برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق ارائه شده است، شامل خدمات توانمند‌سازی کسب و کار، خدمات حوزه تبلیغات و تسهیلات کم بهره می‌شوند.

در ابتدای شروع برنامه حمایت از زیست‌بوم صنایع‌خلاق، این شرکت‌ها تنها چند خدمت دریافت می‌کردند. به تدریج و در طی چند سال فعالیت، بر تعداد خدمات ارائه شده به شرکت‌های خلاق افزوده شد. در طول سال 1398 و با عقد تفاهم نامه‌های مشترک، سطح خدمات ارائه شده این شرکت‌ها، به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت.

  

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

 

 

کلید واژه ها: داده نما- دانش بنیان- آفرینش ایده- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی


نظر شما :