زمان برگشت گردشگری به وضعیت سبز

۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۹ کد : ۲۰۰۷۲ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
زمان برگشت گردشگری به وضعیت سبز

 

 

زمان برگشت گردشگری به وضعیت سبز

 

 

 

 کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) پیامدهای بحران کرونا را در سه سناریو ارزیابی کرده که براساس آن آمار بیکاری در برخی از کشورها به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

 

 درصورتی که مدت زمان توقف بخش گردشگری حداکثر یک‌سال ادامه داشته باشد برخی از مشاغل و بخش‌های وابسته به گردشگری از بین خواهند رفت.

 

 آنکتاد ارزیابی کرده که به ازای هر یک میلیون دلاری که در گردشگری بین‌المللی از بین برود درآمد ملی یک کشور از این بازار می‌تواند تا ۳ میلیون دلار کاهش یابد و این کاهش درآمدی و کاهش سفرها در اشتغال و افزایش بیکاری نیز اثرگذار خواهد بود.

 

 این سازمان بین‌المللی طی ارزیابی‌های خود از آینده بازار گردشگری جهان در پساکرونا سه سناریو را مطرح کرده که براساس آن در خوش‌بینانه‌ترین حالت میزان خسارت‌های وارده بر این صنعت حداقل 1.2 تریلیون دلار و معادل 1.5 درصد از تولید ناخالص جهانی (GDP) خواهد بود که جهان را به مدت حداقل ۴ ماه در حالت فشار و توقف سفر قرار خواهد داد.

 

 همچنین بر اساس پیش بینی انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) احتمال بازگشت سفرهای بین‌المللی به سطح ۲۰۱۹ تا سال‌های ۲۴-۲۰۲۳ بعید است (رسیدن به وضعیت سبز توریسم بین‌المللی). اما با این حال پروازهای داخلی در مدت زمان کوتاهی بهبود خواهد یافت (دنیای اقتصاد).

 

 

کلید واژه ها: گردشگری سبز- دنیای اقتصاد- مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی


نظر شما :