دبیر شورای بین الملل کارگروه ساماندهی مد و لباس: رسانه ملی نقش مهمی در تغییر ذائقه پوششی مردم دارد

۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۹ کد : ۲۰۱۷۵ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
دبیر شورای بین الملل کارگروه ساماندهی مد و لباس: رسانه ملی نقش مهمی در تغییر ذائقه پوششی مردم دارد

 

 

دبیر شورای بین الملل کارگروه ساماندهی مد و لباس: رسانه ملی نقش مهمی در تغییر ذائقه پوششی مردم دارد

 

 

 

رضوانی معتقد است کسی که ذائقه مردم را تغییر می‌دهد نقش تعیین کننده‌ای دارد و در حال حاضر رسانه ملی به عنوان ذائقه‌ساز نقش مهمی در انتخاب پوشش دارد.

برنامه گفتگوی اجتماعی با موضوع «سبک پوشش و ناهنجاری‌های اجتماعی، قانون و نوع برخورد» با حضور مهدی رضوانی (دبیر شورای بین الملل کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور) روی آنتن رادیو گفت‌وگو رفت.

مهدی رضوانی با اشاره به قانون مدون ۱۳۸۴ در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم مصوبات مجلس را دارد و لازم الاجراست و هرکدام از دستگاه‌ها مکلف به انجام وظایف خود هستند.

رضوانی یادآوری کرد: این اشتباه است که تقصیر را گردن کسی از جمله دشمن بیندازیم و معتقد باشیم که جمهوری اسلامی را هدف قرار دادند و این به نظرم توهم توطئه است.

دبیر شورای بین الملل کارگروه ساماندهی مد افزود: سبک رفتار دانشجویان دهه ۸۰ و لباس پوشیدن و سبک زندگی آنها با کشورهای مجاور یکی و دنیا تبدیل به دهکده‌ای جهانی شده است.

رضوانی ادامه داد: این یک کلاف سردرگم است و اگر هر دستگاهی کار خود را اشتباه انجام دهد، نمی‌توانید توقع به سر منزل رسیدن این جریان به سر منزل مقصود را داشته باشید.

وی با اشاره به کارگروه مد و لباس کشور عنوان کرد: کارگروه مد و لباس از زمان تأسیس تمام همت خود را بر این مصروف داشته که وظیفه‌ای که قانون در زمینه حجاب بر گردنش گذاشته انجام دهد. در این کارگروه اشاره‌ای مستقیم به وظایف صداوسیما شده است.

دبیر شورای بین الملل کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: کسی که ذائقه مردم را تغییر می‌دهد نقش تعیین کننده‌ای دارد. همین رسانه ملی سریال «درپناه تو» را ساخت و لعیا زنگنه سبک حجابی داشت که بعد از دیدن آن سریال، مردم دوستدار آن شدند و ذائقه مردم تغییر کرد.

رضوانی عنوان کرد: در حال حاضر رسانه ملی به عنوان ذائقه‌ساز و رسانه‌ای که امام(ره) از آن به‌عنوان دانشگاه یاد کرد خیلی برای ذائقه‌سازی مردم تلاش کرده است.

وی با اشاره به خواست آقای رئیسی برای پوشش زنان توضیح داد: آقای رئیسی خواسته‌اند که زنان را با پوشش خودشان داخل دادگاه بیاورند و به زور چادر بر سرشان نکنند.

 

 

کلید واژه ها: پوشش - چادر - لباس - مد – پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی- مهدی رضوانی_دبیر شورای بین الملل کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور


نظر شما :