تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان آسیب دیده از کرونا تعلق گرفت

۳۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۱ کد : ۲۰۴۴۱ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان آسیب دیده از کرونا تعلق گرفت

 

 

تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان آسیب دیده از کرونا تعلق گرفت

 

 

 

 

 

در سومین مرحله از حمایت‌های اختصاص یافته به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ آسیب دیده تسهیلات دریافت می‌کنند. صندوق نوآوری و شکوفایی سقف این تسهیلات را 100 میلیارد ریال اعلام کرده است.

شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در کنار دیگر کسب و کارهای نوآور از آسیب‌های شیوع ویروس کووید 19 در امان نبودند. برای جبران خسارات وارد شده به این شرکت‌ها، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ تا سقف 10 میلیارد تومان با نرخ 9 درصد تسهیلات دریافت می‌کنند. این تسهیلات توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری سه بانک عامل، آینده، کارآفرین و صنعت و معدن پرداخت می‌شود.

 

پیش از این نیز حمایت از دیگر اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری مانند شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان و شتابدهنده‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته بود. در مرحله جدید از پرداخت تسهیلات، شرکت‌‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگی که حداقل نیروی انسانی آنها از 50 نفر بیشتر است و  فروش آنها در سال 98 بیشتر از 20 میلیارد ریال از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

پرداخت این تسهیلات مشروط به حفظ اشتغال 90 درصدی شرکت در زمان درخواست نسبت به آغاز شیوع ویروس است. بررسی میزان اشتغال در شرکت از از طریق مقایسه آخرین لیست بیمه با لیست بیمه بهمن 98 صورت می‌گیرد. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

کلید واژه ها: تسهیلات- دانش بنیان- کرونا- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی


نظر شما :