بزرگترین شاهکار هنری جهان در هلند

۳۱ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۵ کد : ۲۰۴۷۹ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
بزرگترین شاهکار هنری جهان در هلند

 

 

بزرگترین شاهکار هنری جهان در هلند

 

 

 

 


آرنو کوئنن و آیریس روسکام تصویری رنگارنگ ۱۱۰۰۰ متر مربع تولید کرده اند که  به عنوان بزرگترین اثر هنری جهان توصیف شده است. نقاشی از تمام محصولاتی که می توان در بازار خریداری کرد ، و همچنین گیاهان و جانوران گیاهان هلندی قرن هفدهم را نشان می دهد. آرنو کوئنن چگونگی گرفتن این پروژه را تعری می کند:

 

من با دیوانه وارترین کار حرفه ام تاکنون درگیر شدم. برای آنچه که قرار بود بزرگترین "نقاشی دیواری" در هلند باشد ، به مسابقه دعوت شدم. به طور خاص ، توسعه دهنده املاک و مستغلات Provast در سالن بازار که در حال ساخت آن بودند ، در جستجوی طرحی برای سقف گرد ، مانند کلیسای سیستین در رم بودند . Markthal Rotterdam به طول ۴۰ متر ، طرحی بزرگ و جاه طلبانه توسط وینی مااس از MVRDV ، دفتر معماری مشهور جهان در روتردام بود.

 

۹ هنرمند انتخاب شدند.  اما بعد از گذشت ۲ دور از مسابقه ، من مهم ترین تماس تلفنی زندگی ام را گرفتم - آنها طرح من را انتخاب کرده بودند! پس از آن ، کار های من شروع شده بود:  قراردادی امضا کردم و ۳ ماه فرصت داشتم کار را تمام کنم و یک تصویر دیجیتالی به مساحت ۲ زمین فوتبال با ۱۵۰ dpi ارائه کنم. بنابراین تیمی از کارشناسان و دوستان سه بعدی کار را جمع کردم تا به من کمک کنند.

 

همه چیز دیوانه وار و ناشناخته بود: چگونه چنین تصویر بزرگی را ارائه کنم؟

چنین تصویر بزرگی حتی نمی تواند به تنهایی وجود داشته باشد. در پایان ، این تیم تصمیم گرفت تا تصویر را در ۵ لایه از ۱۰۰ کاشی ، مانند تخته شطرنج ، در نیوزیلند ارائه دهد. من فکر می کنم آن را برای Lord of the Rings ساختم.به هر حال ما موفق شدیم و مواد روی ۴۰۰۰ ورق آلومینیومی که در سقف نصب شده بودند چاپ شد. پس از گذشت نزدیک به یک سال ، سرانجام می توانیم نتیجه کامل را ببینیم. تیم ما شامل آیریس رسسکام ، میشیل ون ایپرن ، فرانک آن دو استگژ و داستین کرشاو بود. Mothership Art آن را تولید کرد.

 

 با مساحت ۱۱۰۰۰ متر مربع ، یکی از بزرگترین آثار هنری در جهان است.

 

نیاز به مسکن بیشتر و تغییر در قانون هلند ، محرک یکی از بلند پروازانه ترین پروژه های ساختمان روتردام در سالهای اخیر بود. قانون جدید فروش گوشت و ماهی در فضای باز ممنوع است ، بنابراین دولت محلی روتردام برای یافتن بازار جدیدی برای محصولات غذایی ، بزرگترین بازار در فضای باز کشور ، نیاز داشت.

روتردام مانند شهرهای سراسر جهان ، مایل است با جذب تعداد بیشتری از ساکنان ، مرکز خود را احیا کند و پاسخ بدیهی این است که یک بازار سر پوشیده با مسکن در کنار هم قرار گیرد. با این حال ، در طول روند زمین مناسب برای پروژه در سال ۲۰۰۴ ، MVRDV به راه حل دیگری برای شهر خود فکر کرد.

 

این شرکت ۲۱ ساله در عوض یک سالن گسترده بازار طاق را به گونه ای طراحی کرد که ۲۲۸ آپارتمان در این طاق قابل طراحی بود. MVRDV این ترکیب را به عنوان یک نوع شناسی جدید توصیف می کند ، که در آن ساکنین از داخل به بیش از ۱۰۰ غرفه بازار و هشت رستوران که هفت روز در هفته فعالیت می کنند دسترسی دارند. تالار بازار توسط معماران و توسعه دهنده Provast به عنوان "غذای هلند" توصیف شده است.

 

 

 

 

فضای داخلی پر جنب و جوش Markthal با نمای بیرونی خاکستری محل اقامت ، که با پیاده رو مطابقت دارد، تضاد دارد

 

 

این مفهوم مطابق با علاقه معماران به تراکم شهری است ، نمونه دیگری از آن پیشنهاد  Wiener Weite بر فراز دانوب در وین است. مارکتال ۱۷۵ میلیون یورویی در یک میدان بزرگ در محله لورنس ، مرکز پیش از جنگ روتردام قرار دارد ، که در سال ۱۹۴۰ با بمباران خراب شد و در حال بازسازی مجدد است. Markthal جایگرین یک ساختمان مدرسه بعد از جنگ شد ، که مدرسه به یک دفتر خالی مجاور در آنجا منتقل شده است. همسایگان آن شامل خانه های  پیت بلوم از دهه هفتاد و کتابخانه روتردام چشم نواز از همان دهه توسط Jaap Bakema و Carel Weeber و همچنین برخی از بانکهای دهه شصت که شبیه قلعه است ، می باشند.

 

 

 

 

 


در ۴۰ متر طول ، ۱۲۰ متر طول و ۷۰ متر عرض Markthal قابل چشم پوشی نیست. به گفته اپراتور خرده فروشی سایت کوریو ، انتظار می رود که به عنوان یک آهنربای معماری عمل کند و بین چهار تا هفت میلیون بازدید کننده اضافی در سال به این شهر ۶۱۰ هزار نفری وارد کند. این به هیچ وجه عجیب ترین طرح MVRDV نیست ، ارائه راه حل های فنی به خوبی در نظر گرفته شده است که هم از نظر ارتفاع و هم با عمق آن متناسب استد. با چنین سقف بلندی ،  نور طبیعی به راحتی  وارد محیط می شود .

 

 

 

 

 

 

وینی ماس ، بنیانگذار MVRDV ، توضیح می دهد: "در هر دو طرف یک نمای شیشه ای ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع وجود دارد زیرا قوس بسیار زیاد است ، باران ۴ متر وارد سالن می شود." MVRDV تابلوهایی را به شبکه ای از کابل های فولادی از پیش استرس متصل کرده است تا بتواند یک شبکه معلق را ایجاد کند که بتواند با باد حرکت کند - بزرگترین چنین نما شبکه کابل در اروپا.

چت در حالی که در اطراف سایت نشان داده شده است ، ماس این چهره ها را به عنوان "دو راکت تنیس که می تواند ۱ متر در داخل و خارج حرکت کند برای تهویه سالن" توصیف می کند. بازدید کنندگان از درهای گردان عبور می کنند و تهویه بیشتری از طریق مشبک در پیاده رو حاصل می شود.

 

 

 

 

 

 

تصویر دیجیتالی سبزیجات ، میوه ها ، حیوانات و جزئیات معماری را به نمایش می گذارد که با جلوه های ویژه تقویت شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طاهره مصطفوی

 

 


نظر شما :