۱۰ مورد از بهترین رویههای بازاریابی محتوا
|
|
بازاریابی محتوا اصطلاح بسیار جدیدی برای یک مفهوم بسیار قدیمی است: مشتریهای خود را با اطلاعات و آموزشهایی که آنها میخواهند، احاطه کنید. |
|
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بازاریابی محتوا اصطلاح بسیار جدیدی برای یک مفهوم بسیار قدیمی است: مشتریهای خود را با اطلاعات و آموزشهایی که آنها میخواهند، احاطه کنید تا حس کنند برای تجارت با شما انگیزه دارند.
بازاریابی محتوا ربطی به فروختن چیزی ندارد. اگر فقط به صحبت در مورد اینکه محصول یا خدمات شما چقدر عالی است بپردازید، مشتریها به سرعت پیامتان را رد میکنند. شما باید بینش و اطلاعاتی را که مشتریهایتان نیاز دارند، ارائه دهید. اگر کسبوکار شما در زمینه فروش پرده و تجهیزات آن است، ویدئوهایی تولید کنید که به مشتریها نشان بدهد چگونه میلهپردهها و آویزهای کوتاه را نصب کنند. به این ترتیب میتوانید منبعی از اعتماد و حسننیت را که به هیچ روش دیگری نمیتوان به دست آورد، بسازید.
2.محتوایی ایجاد کنید که نقاط اصلی را پوشش دهد ایجاد محتوای اصلی میتواند زمانبر و پرهزینه باشد. شما باید گنجینهای از محتوا داشته باشید که آماده کشف باشد. کتابخانه مقالات آموزشی، پژوهشی، ارائهها و ویدئوهای خود را جستوجو کنید. از حیطه خاص خود خارج شوید تا ببینید که آیا حیطههای دیگر سازمان محتوایی دارند که به این منظور آنها را بررسی کرد یا نه. در صورتی که شانس داشته باشید میتوانید محتوای موجود را برای استفاده در کانالهای مختلفی که دارید بازتولید کنید و دیگر مجبور به تولید محتوای جدید نخواهید بود.
3. تنظیم سوالات و پاسخها برای ایدهسازی محتوا کار را از وبسایت خود آغاز کنید. وبسایت شما جایی است که اغلب مشتریها جستوجوی اطلاعات خود را از آنجا آغاز میکنند. مطمئن شوید که محتوای وبسایت شما کامل و مفید است. سوالات مشتریها را رصد کرده و مطمئن شوید که میتوانند به سهولت به پاسخهای موجود در سایت شما دسترسی داشته باشند.
برخی انواع کسبوکارها میتوانند از یک «ستون» تعاملی استفاده کنند که در آنجا سوالاتی را مطرح کنند و پاسخهای سریعی دریافت کنند، همه اینها روی سایت منتشر میشوند. سوالات مشتریها و حتی شکایتهای آنها روشی عالی برای به دست آوردن بینشی در مورد نوع محتوایی که مشتریها میخواهند، محسوب میشود.
4. برای کسبوکار خود یک وبلاگ طراحی کنید زمانی که وبسایتتان دارای محتوای مفید و غنی شد، طراحی یک وبلاگ را آغاز کنید. این وبلاگ باید از (SEO) بهره ببرد که به معنای بهینهسازی سایت برای سهولت بررسی موتورهای جستوجو است و باید روی وبسایت شما میزبانی شود. اگر وبلاگ شما روی یک سرویس وبلاگدهی میزبانی میشود هر کلیک و «لایک» که مشتریها انجام دهند به سرویسدهنده میرسد و نه شرکت شما.
وبلاگ شما باید هر هفت تا 10 روز با محتوای جدید بهروز شود تا افراد مجددا به آن سر بزنند. فراموش نکنید که انتشار پستهای جدید وبلاگ را روی توئیتر، گوگلپلاس و دیگر رسانههای اجتماعی که با کسبوکار شما مرتبط هستند، منتشر کنید. اغلب نرمافزارهای وبلاگنویسی همواره این کار را به طور خودکار انجام میدهند. 5. باز تولید محتوای وبلاگ برای تولید مقالات آموزشی مقالات آموزشی مطالب طولانیتری هستند که جزئیاتی بیشتر از پستهای وبلاگ دارند. این مطالب میتوانند به روشهای مختلفی توزیع شوند.
6. ویدئو را امتحان کنید. ویدئوها علاوه بر تبلیغ مقالات آموزشی، روشی عالی برای ارائه محتوای شما در بازار هستند. شما بسته به ماهیت کسبوکار خود میتوانید به مشتریها در مورد نوع محصول یا خدمات خود آموزش بدهید و به آنها نشان دهید که چگونه از محصولات شما استفاده کنند یا صرفا دیدگاه خود را بیان کنند. اینها میتوانند درسایت شما، روی یوتیوب، فلیکر، و راههای ارتباطی دیگر پست شوند. به یاد داشته باشید که ویدئوهای خود را تا حد امکان کوتاه و جذاب بسازید.
7. ارتقای محتوا از طریق رسانههای اجتماعی رسانههای اجتماعی یکی از بهترین روشها برای توزیع محتوا هستند و از آنها میتوان به انواع روشها استفاده کرد:
8. تنظیم محتوا برای یک خبرنامه الکترونیک از افراد بخواهید تا برای یک خبرنامه الکترونیک ثبتنام کنند و خبرنامه را بدون اجازه برایشان نفرستید. محتوای خبرنامه میتواند بخشهای منتخبی از محتوای جذاب باشد. این خبرنامه را ساده، با گرافیک سبک و بهینه برای مشاهده روی موبایل تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که اطلاعاتی را به مشتریها بدهید که میتوانند برای حل مشکلات خود در زندگی و کارشان مورد استفاده قرار دهند.
9. بهبود عناوین برای سایت هنگامی که آماده انتشار محتوای خود هستید به خاطر داشته باشید که باید آنها را برای سایت طوری بهینه کنید که افراد بتوانند آن را بیابند. عناوین بسیار مهم هستند چون تقریبا همه آن چیزی است که مردم در فهرستبندی موتور جستوجو میبینند، بنابراین باید جذاب باشند. پس عنوان مطلب شما باید هم برای خواننده فریبنده باشد و هم شامل کلیدواژههایی باشد که مردم هنگام جستوجو کردن برای آن موضوع به کار میگیرند (تا به موتورهای جستوجو امکان بدهد تا محتوای شما را در زمینه مناسب بیابند). عنوانها اغلب پس از نوشتن مطلب انتخاب میشوند، اما به همان اندازه که به متن دقت کرده و توجه دارید، نیازمند توجه هستند. برای این کار زمان بگذارید و آن را سرسری نگیرید.
10.به اصول گرامری و تلفظی دقت کنید به پایههای گرامری، تلفظ و دیگر قواعد درست نوشتن متعهد باشید. اینکه محتوای شما از نظر ادبی صحیح باشد و دارای ساختار و ویرایش مناسبی باشد، حائز اهمیت است. بد نوشتن، غلط تایپی و گرامر ضعیف خوانندهها را از متن زده میکند.
مترجم: مریم عبدلی منبع: www.taamolnews.ir
|
نظر شما :