شبکه‌سازی به خلق ایده می‌رسد

۰۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۵ کد : ۲۰۸۴۳ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
شبکه‌سازی به خلق ایده می‌رسد

 

 

شبکه‌سازی به خلق ایده می‌رسد

 

 

 

حمایت از خلق ایده یکی از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. پایه و اساس همه نوآوری‌ها و اتفاقات تازه‌ای که در حوزه علمی کشور رخ داده هم همین ایده‌هایی هستند که منجر به تولید شده‌اند. اما کارایی این ایده‌ها با به اشتراک‌گذاری آنها بیشتر می‌شود.

شما یک ایده خلاق دارید. ایده‌ای موثر و خوب که اگر به محصول یا خدمتی تبدیل شود ارزش آفرین می‌شود. اما این ایده نو در یک شبکه و زنجیره درست تکمیل می‌شود و به نتیجه می‌رسد. همین باور هم شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را به سمت شبکه‌سازی ایده‌های موجود برده است.

آن‌طور که رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌گوید: تفکر شبکه‌ای راه چاره ساختن ایده‌های نو و بیشتر است. اگر به شبکه‌سازی توجه کنیم می‌توانیم مسیر حرکتمان را درست طراحی کنیم.  

به گفته او، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همین هدف تمام تلاش خود را برای شبکه‌سازی خدمات و تجهیزات موجود می‌کند. این کار هم به استفاده بیشتر از داشته‌های فناورانه کمک می‌کند و هم اعضا با خدمات و محصولات یکدیگر آشنا می‌شوند.   

اسدی‌فرد معتقد است که مهم‌ترین تفاوت تفکر شبکه‌ای با تفکرات سنتی، این است که فردی که تفکر شبکه‌ای دارد، باور دارد زور و ابلاغ کارها را به نتیجه نمی‌رساند. در این روش همه نسبت به هم و امکانات موجود احساس مسوولیت می‌کنند. این کار از هدررفت منابع پیشگیری می‌کند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کلید واژه ها: شبکه سازی- خلق ایده- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری- پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی


نظر شما :