فناوران ۷ طرح را برای سرمایه‌گذاری جسورانه معرفی کردند

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۴ کد : ۲۰۹۲۹ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
فناوران ۷ طرح را برای سرمایه‌گذاری جسورانه معرفی کردند

 

 

 فناوران 7  طرح را برای سرمایه‌گذاری جسورانه معرفی کردند 

 

 

 

 

جذب سرمایه‌گذاران متخصص در حوزه طرح‌های نوآورانه و سرمایه‌گذاری جسورانه یکی از سرفصل‌های کاری مجموعه‌های وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. در این راستا 7 طرح منتخب در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سرمایه‌گذاران ارائه شد.

با توجه به اینکه تحول واقعی در زیست بوم نوآوری کشور نمی‌تواند با تکیه بر بودجه دولتی به وجود آید و نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، تلاش شده است تا طرح‌ها و پروژه‌های جذاب نوآورانه به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

احمد عسگری مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی فناوری پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این موضوع گفت: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و تسهیل سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌های نوآورانه، یکی از راهبردهای اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که در مجموعه پارک فناوری پردیس معاونت علمی نیز پیاده‌سازی شده است. در این راستا طرح‌های مختلفی از سوی شرکت‌های فناور ارائه شد. در نهایت پس از انجام فرایند داوری و بازبینی 7 طرح سرآمد از میان طرح‌های پیشنهادی انتخاب شد.
 

عسگری در ادامه افزود: سعی شده است تا طرح‌های پیشنهادی بر اساس اولویت‌های در نظر گرفته شده از سوی مجموعه پارک فناوری پردیس معاونت علمی انتخاب شوند. در حوزه نانو موادشیمی، طرح افزودنی سوخت دیزل انتخاب شد. در رشته آنالیز مواد گازی نیز طرح آنالیزور موارد گازی توانست نظر هیئت داوران را به خود جلب کند. در حوزه سلامت نیز طرح تولید جایگزین بافت استخوان انتخاب شد. در رشته گردشگری هم  طرحی با عنوان ساماندهی اقامتگاه به سرمایه گذاران پیشنهاد می‌شود. در حوزه معدن، طرح غلتک‌های شکل‌دهی گلوله انتخاب شد. در حوزه فناوری اطلاعات نیز طرح سازماندهی هکرها انتخاب شد و در حوزه کسب و کارهای  IT محور نیز یک طرح با محوریت  بازار خودرو توانست به مرحله جذب سرمایه گذار راه یابد.  

مدیرکل سرمایه گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس معاونت علمی در ادامه افزود: از کلیه سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری بر روی این طرح‌ها هستند دعوت می‌شود که برای بررسی طرح‌های پیشنهادی به پارک فناوری پردیس معاونت‌علمی مراجعه کنند.

احمد عسگری به اهمیت جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری جسورانه یکی از اصلی‌ترین راه‌های تامین منابع مالی برای طرح‌های فناورانه است. با توجه به تاکید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استفاده هر چه بیشتر از این ابزار مالی، سعی شده است تا این منبع به عنوان اصلی‌ترین منبع تامین مالی در حوزه طرح‌های فناورانه انتخاب شود. به ویژه آنکه سرمایه بخش خصوصی برعکس بودجه دولتی منبعی مطمئن، قابل اتکاء و همسان با روح تجارت و سرمایه‌گذاری است.

 

گزارش از  مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


نظر شما :