راه‌اندازی سامانه‌‌ای برای توسعه کسب و کار با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰ کد : ۲۱۱۱۷ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به راه‌اندازی سامانه وفاداری یا سیستم امتیازدهی به مشتریان برای توسعه کسب و کار و جذب دو میلیون مشتری به کسب و کارهای مختلف شده است.
راه‌اندازی سامانه‌‌ای برای توسعه کسب و کار با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

 

 

راه‌اندازی سامانه‌‌ای برای توسعه کسب و کار با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

 

یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به راه‌اندازی سامانه وفاداری یا سیستم امتیازدهی به مشتریان برای توسعه کسب و کار و جذب دو میلیون مشتری به کسب و کارهای مختلف شده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، ناصر حجازیان، رییس هیات مدیره هلدینگ آنیاک در تشریح ویژگی‌های فنی سامانه وفاداری، گفت:  سیستم وفاداری یک محصول نرم افزاری است که منطبق با معماری SOA پیاده‌سازی شده است. شرکت فن‌آوران انیاک رایانه با توجه به سابقه فعالیت خود در حوزه خدمات بانکی و پرداخت الکترونیکی، تصمیم به راه‌اندازی سیستم وفاداری کرده است. مشخصات فنی، اجزا و ابزارهای مورد استفاده در پیاده‌سازی این سامانه شامل واسط کاربری موبایل با استفاده از Apache Cordowa، JEE, Spring, JSF, Primfaces, hibernate, maven، استفاده از CentOS، استفاده از PLSQL   در برخی قسمت‌ها، استفاده از logback، استفاده از ActiveMQ برای mx broker و امکان ارتباط با دستگاه‌های POS  است.

حجازیان موقعیت فعلی این سامانه را تشریح کرد و گفت: ارائه خدمات به مشتریان با کیفیت عالی و به طور مستمر، موجب ایجاد مزیت‌های رقابتی برای سازمان و ابزار تدافعی در مقابل جذب مشتریان توسط رقبا و مانع ورود برای سازمان‌های جدید می‌شود. لذا برای کسب موفقیت و جذب سهم عمده‌ای از بازارها، باید مشتری مداری و ارتباط با او را سرلوحه همه امور خود قرار داد. هلدینگ آنیاک در عرصه زیرساخت‌های باشگاه مشتریان یا همان سیستم امتیازدهی به مشتریان فعالیت می‌کند و بر اساس بستر‌های ایجاد شده بالغ بر 1400 نقطه پذیرندگی و کسب و کار فعال در سراسر کشور و بیش از دو میلیون کارت وفاداری در اصناف مختلف به خود اختصاص داده است.
 
وی در مورد کارکرد سیستم باشگاه مشتریان توضیح داد و گفت: مشتری به ازای هر خرید از پذیرنده که همان مالک کسب و کار است، درصد تخفیفی را به صورت امتیاز در کارت لویالتی خود ذخیره می‌کند که این امتیاز کسب شده را می‌تواند در خرید بعدی مورد استفاده قرار داده و تخفیف کسب کند. همین امتیاز، مشتری را ترغیب به مراجعه مجدد به پذیرنده یا همان فروشگاه می‌کند.

رییس هیات مدیره هلدینگ آنیاک در مورد بازار هدف و استفاده کننده نهایی این محصول گفت: بازار هدف این سامانه کلیه فروشگاه‌های پذیرنده کارت‌های تخفیف و استفاده کننده نهایی نیز مصرف کننده یا خریدار نهایی است که با خرید به دفعات بیشتر می‌تواند از تخفیف بیشتر برخوردار و از مشتری موقت به مشتری دائم یا وفادار تبدیل شود.

حجازیان در ادامه انواع مشتریان این سامانه را تعریف کرد و گفت: اصلی‌ترین گروه هدف باشگاه‌های مشتری، باید مشتریان مهم باشند به عبارت ساده‌تر آن دسته از مشتریانی که قسمت عمده کسب و کار شما را تشکیل می‌دهند، زیرا ایجاد این روابط، ضروری‌ترین عامل برای موفقیت در آینده است. البته مشتریان کوچکتر (کم اهمیت‌تر) و مشتریان بالقوه (احتمالی) را نباید از باشگاه‌های مشتریان کنار گذاشت ولی تمرکز عمده باید بر روی تدوین برنامه‌ای برای رفع نیازهای مشتریان اصلی باشد. با وجود این، مشتریان دیگر هم از منافع چنین برنامه‌ای بهره‌مند خواهند شد و تصمیم در مورد دسته‌بندی گروه‌های هدف تا حد زیادی به اهداف باشگاه بستگی دارد اگر هدف ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی کامل درباره مشتریان باشد، آنگاه نیازمند تعریف جامعی از گروه‌های هدف است. عامل دیگری که باید در نظر گرفته شود، چگونگی برخورد با مشتریان احتمالی یا مشتریان شرکت‌های رقیب است. در بعضی از مواقع، یک باشگاه می‌تواند مشتریان جدیدی را جذب شرکت کند، ولی تحقق این امر به ارزش و جذابیت بسته منافع (Benefit Package) بستگی دارد.

رییس هیات مدیره هلدینگ آنیاک در مورد میزان موثر بودن استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری به میزان 45 میلیون تومان برای هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی محصول، بهبود مستمر و توسعه محصول باشگاه مشتریان، اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی، آموزش و طراحی پروموشن‌ها، تحلیل بازار و شناسایی فرصت‌های جدید تجاری و به دست آوردن سهم بیشتری از بازار استفاده شد.
حجازیان مزیت رقابتی محصول را اتکا به سابقه فعالیت خود در حوزه خدمات بانکی و پرداخت الکترونیکی عنوان کرد و گفت: با توجه به سابقه هلدینگ آنیاک در ایجاد و توسعه شبکه پرداخت و ابزارهای پذیرش کارت‌های بانکی و امکانات گسترده در تنوع درگاه‌های پذیرش و مدیریت تراکنش، بهره‌گیری سامانه وفاداری از بستر کارتخوان‌های بانکی امکان‌پذیر شده است. زیرساخت‌های مدیریت تراکنش طراحی شده برای شبکه بانکی با تجربه چند ساله در این شبکه می‌تواند به عنوان یکی از نمونه‌های کاملا پیشرفته و منحصر بفرد به حساب آید. این امتیاز علاوه بر ارائه تسهیلات متعدد در توسعه نقاط پذیرش به واسطه کاربری آسان می‌تواند به عنوان یکی از نقاط تمایز و رقابتی این پروژه نیز به شمار آید.

وی در پایان در مورد چشم‌انداز آینده محصول گفت: این سامانه از چندین جهت قابلیت توسعه و جهانی‌سازی مانند اتصال به شبکه‌های مشابه در خارج کشور با امکان تبادل و تهاتر امتیاز با این شبکه‌ها را دارد، به عنوان مثال سیستم Mile&morse  شرکت لوفتانزا که به عنوان یکی از بسترهای مدیریت تجمیع و خرج‌کرد امتیاز متصل به بیش از یک هزار کسب و کار مختلف است با اتصال به این سیستم می‌تواند کلیه نقاط خرج‌کرد امتیاز خود را به این شبکه باز کرده و مشتریان این شبکه در سایر نقاط دنیا نسبت به تجمیع یا خرج‌کرد امتیازات کسب شده خود در باشگاه‌های مختلف اقدام کنند. از طرفی این سیستم به عنوان یک زیر ساخت موفق مدیریت باشگاه مشتریان بدون توجه به مرزهای جغرافیایی می‌تواند در اختیار صاحبان کسب و کار در اقصی نقاط جهان قرار گیرد.


نظر شما :