ارایه ۱۸۰ خدمت مقابله با کرونا را سرعت داد

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۳ کد : ۲۱۷۵۳ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
روزهای آغازین شیوع کرونا بود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد کرد با تمام ظرفیت‌های دانش‌بنیانی برای تامین نیازهای مردم پا به میدان مقابله با این بیماری بگذارد. راه اندازی پویش «کرونا پلاس» نتیجه همین تصمیم بود کاری که به ارائه ۱۸۰ خدمت رسیده است.
ارایه ۱۸۰ خدمت مقابله با کرونا را سرعت داد

 

 

ارائه 180 خدمت مقابله با کرونا را سرعت داد

 

 

 

 

 

روزهای آغازین شیوع کرونا بود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد کرد با تمام ظرفیت‌های دانش‌بنیانی برای تامین نیازهای مردم پا به میدان مقابله با این بیماری بگذارد. راه اندازی پویش «کرونا پلاس» نتیجه همین تصمیم بود کاری که به ارائه 180 خدمت رسیده است.

«کرونا پلاس» پویشی است که اسفندماه سال گذشته با هدف حمایت از شرکت های ارائه کننده خدمات آنلاین راه اندازی شد. ایجاد یک زنجیره با کمک پویش کرونا پلاس از اهداف این اقدام است تا از دل آن تهدید کرونا به فرصت تبدیل و سبک جدیدی در نگاه به فناوری اطلاعات، خدمات آنلاین و دورکاری ایجاد شود.

در این پویش اعتقاد بر این است که با رشد استارتاپها خدمات بهتری به مردم ارائه میشود. این پویش ملی 9 خدمت آنلاین را با کمک زیست بوم فناورلی و نوآوری به مردم ارائه می کند.

آموزش آنلاین، حمل و نقل آنلاین، سلامت آنلاین، ورزش آنلاین، سرگرمی و توریسم آنلاین، تولید محتوای آنلاین، نوآوری اجتماعی، فروشگاههای آنلاین و ایده و ابتکارات از جمله حوزههای مد نظر در این پویش است.

با برگزاری این پویش اجتماعی، فرهنگی تاکنون اطلاعات بیش از ۵۰۰ استارتاپ و شرکت دانش بنیان که در فراخوان پویش «کروناپلاس» ثبت نام کرده بودند، بررسی و ارزیابی شد.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای برگزیدگان این پویش حداکثر ۵خدمت تا سقف 100 میلیون ریال سوبسید در نظرگرفته است.

خدمات ارائه شده شامل زیرساخت های ‌فنی همچون سرورهای مجازی و اختصاصی، فضای ابری، سایت ساز، سئو، دیجیتال مارکتینگ و غیره می شود. بر اساس اعلام این ستاد، 180 نوع خدمت توسط ۲۸ شرکت همراه با یارانه ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال ارائه خدمات خود به این شرکت ها هستند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


نظر شما :