تاخیر در راه‌اندازی بازار دیجیتالی توریسم به پایان می‌رسد؟

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰ کد : ۲۲۲۰۴ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
راه مجازی جذب توریست
تاخیر در راه‌اندازی بازار دیجیتالی توریسم به پایان می‌رسد؟

 

 

 

تاخیر در راه‌اندازی بازار دیجیتالی توریسم به پایان می‌رسد؟

 

 

 

 

 

راه مجازی جذب توریست

دنیای‌اقتصاد : پیش از شیوع ویروس کرونا با توجه به تحقیقاتی که توسط وزارت گردشگری صورت گرفته بود مشخص شد برای جذب بیشتر توریست‌های خارجی ۱۴ ابزار در بازاریابی دیجیتال را که جزو پرمصرف‌ترین ابزارهای تبلیغات دیجیتالی در میان کشورهای پیشرفته در این حوزه محسوب می‌شوند شناسایی کرده و استفاده از این ابزارها را در دستور کار خود قرار داده است.یکی از مباحث تاثیرگذار در جذب گردشگر خارجی استفاده از بازاریابی دیجیتال است که در دوران کرونا می‌توان از آنها استفاده کرد و با معرفی مناسب ایران آن را در لیست مقاصد گردشگران خارجی در دوران پساکرونا قرار دهند.

در واقع می‌توان از شرایط ایجاد شده به علت شیوع ویروس کرونا استفاده کرده و با حضور در فضای مجازی جذب گردشگر را برای دوران پساکرونا آغاز کنیم. در این راستا استفاده از تمامی ابزارها و فعالیت‌ها در راستای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال مانند وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال الزامی است. در واقع از این فرصت می‌توان استفاده کرد و به تولید محتوا در حوزه گردشگری پرداخت.در این عرصه ۱۴ ابزار بازاریابی دیجیتال پرمصرف در صنعت گردشگری شناسایی شده‌اند که اغلب کشورهای پیشران در این حوزه از آنها استفاده می‌کنند. این ابزار شامل بازاریابی توسط موتورهای جست‌وجو، بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو، بازاریابی محتوا، بازاریابی درونگرا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و استراتژی محتوا است؛ همچنین علاوه بر اینها تبلیغات براساس کلیک، اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات بنری، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی موبایلی، بازاریابی از طریق همکاری در فروش، تولید محتوا و بازاریابی سریالی دیجیتال نیز از جمله ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب میشود.یکی از عوامل مهم در حوزه فضای دیجیتال ویدئو مارکتینگ‌ها هستند؛ زیرا آمارها نشان می‌دهد که این نوع تبلیغات بیشترین تاثیرگذاری را روی مخاطبان و در زمینه‌های مختلف کسب‌و‌کار و آموزش و... دارد. ویدئو مارکتینگ علاوه‌ بر اینکه موجب تعامل بیشتر کاربران می‌شود باعث برند‌سازی و اعتماد بیشتر به برند شما نیز خواهد شد و اگر محتواهای خوب و با کیفیت باشد، موضع فیلم را منحصر به فرد می‌کند. این نوع از تبلیغات تاثیر فوق‌العاده مهم و کاربردی در افزایش مخاطب نیز دارد.بنابراین ویدئو مارکتینگ کمک قابل‌توجهی به کسب‌و‌کار چه در فضای وب و چه در فضای شبکه‌های اجتماعی می‌کند چراکه قابلیت آپلود در هر فضایی را دارد و تاثیرگذاری آن نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی بیشتر است، همچنین برای کاربران موبایل ویدئو نیز این نوع تبلیغات جذاب‌تر است. گوگل به‌عنوان یک شبکه بزرگ جهانی علاقه خاصی به ویدئو دارد و این براهمیت این موضوع اضافه می‌کند و چون استفاده از آن آسان و جذاب است کاربران تنبل بیشترین استقبال را از آن می‌کنند، در حوزه کسب‌و‌کار نیز به راحتی می‌تواند مخاطبان را به مشتری تبدیل کند. استفاده از مصاحبه یا مقاله جهت معرفی محصولی خاص را بازاریابی محتوا می‌گویند که به‌واسطه آن می‌توان مشتریان بالقوه را بدون فشار برای خرید، جذب و درگیر کرد، زیرا با قراردادن اطلاعات به‌صورت لحظه‌ای و سریع مشتری جذب می‌کند. در این نوع بازار علاوه بر متن از فیلم ویدئویی نیز استفاده می‌شود و در آن تعهدی وجود ندارد که محتوای مورد استفاده برای بازاریابی به شکل رایگان عرضه شود، بلکه هزینه‌دار بودن آن یک انتخاب است. همچنین در بازاریابی محتوا از پادکست‌ها هم می‌توان استفاده کرد. بازاریابی محتوا یکی از پررونق‌ترین نوع تبلیغات در فضای مجازی محسوب می‌شود که هزینه پایین نشر محتوا، افزایش دسترسی به اینترنت و استفاده از کامپیوتر و موبایل، افزایش سهم مشتری در فرآیند تصمیم‌گیری و خرید و افزایش هزینه رسانه‌های سنتی از جمله دلایل رونق گرفتن این سبک بازاریابی است.پس از لغو روادید برای گردشگران چینی؛ هنگ‌کنگ و ماکائو برای ورود به ایران و با توجه به ضرورت معرفی و تبلیغ ایران در فضای مجازی آن کشور، دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری وزارت گردشگری بروشوری که در آن محتوای گردشگری به زبان چینی است تهیه و روی سایت ویزیت ایران بارگذاری کرده است. در این محتوای تولید شده محصول بازار گردشگری ۹ استان اصفهان، فارس، یزد، کرمان، مرکزی، سمنان، قزوین، تهران و البرز به‌عنوان مقصد گردشگران چینی مشخص شده است.یکی دیگر از راه‌های تبلیغات در فضای مجازی که تاثیرگذاری قابل‌توجهی دارد استفاده از اینفلوئنسر - افرادی که در شبکه‌های اجتماعی محبوبیت و فالوورهای زیاد دارند است و می‌توانیم در دوران کرونا از سفرهای پیشین آنها نیز برای جذب گردشگری استفاده کنیم؛ زیرا مخاطبان اعتماد زیادی به اینفلوئنسرها دارند و همچنین بازاریابی دهان‌به‌دهان یکی از روش‌های موثر در بازاریابی محسوب می‌شود. طبق دسته‌بندی‌ها اینفلوئنسرها به چند دسته اینفلوئنسر مدل، اینفلوئنسر غذا، اینفلوئنسر سرگرمی و اینفلوئنسر سفر تقسیم‌بندی شده و فعال‌کردن آنها جهت رونق بخشی بازار گردشگری در دستور کار وزارت گردشگری قرار گرفته است.


نظر شما :