کسب سهمی شایسته از بازار گردشگری چین در پساکرونا
معاون گردشگری در دیدار با سرکنسول ایران در گوانگجو تأکید کرد
کسب سهمی شایسته از بازار گردشگری چین در پساکرونا
معاون گردشگری برای بهدست آوردن سهمی شایسته از بازار گردشگری چین به همکاریهای فنی و کارشناسی با نمایندگانمان در این کشور تأکید کرد.
بهگزارش خبرنگار میراثآریا، ولی تیموری معاون گردشگری و محمد قاسمی مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات ظهر روز یکشنبه 2 شهریورماه 99 با حسین درویشی سرکنسول جمهوری اسلامی در گوانگجو دیدار و گفتوگو کردند.
تیموری با بیان اینکه گردشگری یک راهکار دیپلماسی قدرتمند و پل ارتباطی بین کشورهاست، افزود: «لغو روادید چین که در سال گذشته اجرایی شد در افزایش تعداد گردشگران ورودی این کشور بسیار تأثیرگذار بوده است.»
او با اشاره به انجام مطالعات جامع در خصوص گردشگری چین، ادامه داد: «برنامه عملیاتی دو ساله برای چین تدوین کردهایم و با توجه به تأکید رئیسجمهوری چین درباره اهمیت گردشگری ایران این کشور پس از مهار کرونا یکی از اولین هدفهای گردشگری خواهد بود که در کوتاهمدت آورده مالی خوبی را نصیب ایران خواهد کرد.»
معاون گردشگری تآکید کرد: «نباید اجازه بدهیم رکود و وقفه اجباری ایجاد شده بهواسطه کرونا، آثار مثبت اقداماتی که در دو سال گذشته در بازار گردشگری چین انجام شده است، به فراموشی سپرده شود.»
او در ادامه به اهمیت گوانگجو به عنوان یکی از پنج کلانشهر مهم چین اشاره کرد و افزود: «از منظر گردشگری گوانگجو برای ما دارای اهمیت بالایی است و هر دو بخش خصوصی و دولتی برای ارائه خدمات فنی و کارشناسی در این حوزه علاقهمند به همکاری هستند. اختصاص سهمی شایسته از بزرگترین بازار گردشگری دنیا، مستلزم همکاری تنگاتنگ کارشناسی میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و نمایندگیهای کشورمان در چین است.»
تیموری برگزاری تورهای آشناییسازی، نمایشگاهها، نشستهای BtoB را از جمله اقدامات قابل اجرا از سوی ایران عنوان کرد و از محدودیتهای پروازی و عدم حضور ایرلاینهای چینی در ایران به عنوان یکی از معضلات در این حوزه نام برد.
او تأکید کرد: «هر گوشه چین به اندازه چند کشور برای ما مهم است، اما ایران آنچنان که باید به مردم این منطقه شناسانده نشده، با برنامهها و اقداماتی که در دستور کار داریم چهره واقعیتری از ایران را به نمایش خواهیم گذاشت.»
در ادامه درویشی سرکنسول جمهوری اسلامی در گوانگجو میزان مبادلات تجاری ایران و گوانگجو را 5میلیارد و 205 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: «بیشترین میزان تجارت ایران با چین در این منطقه انجام میشود که میتوان از ظرفیتهای گردشگری آن نیز بهره برد.»
او با تاأکید بر تصویب و ابلاغ برنامهای در خصوص چین افزود: «برای گردشگری چین به نقشه راه جدی و برنامهای منسجم نیاز است. برای گردشگری چین که دارای 145میلیون نفر گردشگر است باید برنامه بلند مدتی را به ما ابلاغ کنید که درک صحیحی از این برنامه و نقشه راه شما داشته باشیم.»
تبلیغات آنلاین، حذف واسطهها، برای کاهش قیمتها، مشارکت و رفع مشکلات پرداختهای الکترونیک، برنامهریزی و رایزنی با شرکت هواپیمایی ماهان و CZ، ارتباطات فرهنگی، برگزاری ایونتهای مشترک و ورود به بحث خواهرخواندگی شهرها از جمله محورهایی بود که از سوی سرکنسول جمهوری اسلامی در گوانگجو به آنها اشاره شد.
نظر شما :