با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

توسعه مراکز متعدد نوآوری ویژه صنایع خلاق در سراسر کشور

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۱ کد : ۲۲۴۵۸ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
بیش از ۸۰۰ شرکت خلاق در کشور در حال فعالیت هستند و مراکز متعددی در زیست‌بوم صنایع خلاق به این شرکت‌ها خدمات ارائه می‌دهند.
توسعه مراکز متعدد نوآوری ویژه صنایع خلاق در سراسر کشور

 

 

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

توسعه مراکز متعدد نوآوری ویژه صنایع خلاق در سراسر کشور

 

 

 

 

بیش از 800 شرکت خلاق در کشور در حال فعالیت هستند و مراکز متعددی در زیست‌بوم صنایع خلاق به این شرکت‌ها خدمات ارائه می‌دهند. پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و فرهنگی که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز تاسیس شده است، یکی از این مراکز است، این پارک برای توسعه خدمت‌رسانی، 4 دفتر استانی تاسیس کرده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هم‌راستا با اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق را نیز به پیش برد. پیش‌بینی می‌شود که تعداد این شرکت‌ها که در حال حاضر 800 شرکت است در آینده نزدیک به 1000 شرکت افزایش یابد.

رشد کمی و کیفی شرکت‌های خلاق، ایجاد می‌کند که مراکز خدمات‌رسان به این شرکت‌ها نیز توسعه یابد. در این راستا، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از ایجاد مراکز متعدد نوآوری ویژه صنایع خلاق در سراسر کشور حمایت کرده است.

تاسیس ده‌ها مرکز رشد، مرکز نوآوری، شتابدهنده‌ها و صندوق‌های مالی، از جمله خدمات عرضه شده در این حوزه است. بسیاری از این مراکز در کنار خدمات‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، به صورت ویژه به شرکت‌های خلاق نیز خدمات ارائه می‌کنند.

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و فرهنگی، یکی از مراکز تخصصی است که به صورت خاص حمایت از شرکت‌ها و تیم‌های خلاق و فعال در حوزه صنایع فرهنگی را به عنوان هدف خود قرار داده است. این پارک که با حمایت جهاد دانشگاهی ایجاد شده است، در تعامل با ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معانت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش می‌کند تا فعالیت‌های خود را چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی توسعه دهد.
 

در حال حاضر نزدیک به 30 شرکت در این پارک مستقر هستند و تعداد قابل توجهی از استارتاپ‌ها و فعالان حوزه صنایع خلاق از این مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و فرهنگی همچنین یک مرکز نوآوری و یک مرکز رشد جامع را تاسیس کرده است تا استارتاپ‌های حوزه صنایع خلاق به صورت تخصصی از منتورها و مشاورین این حوزه مشاروه دریافت کنند و خدمات تخصصی مورد نیاز به آنها اختصاص یابد.

این پارک برای گسترش فعالیت خود در سراسر کشور، ایده تاسیس دفاتر استانی را اجرایی کرد و در حال حاضر در خرم‌آباد، شیراز،  اراک و زنجان دفاتری ایجاد کرده است. توسعه دفاتر استانی از جمله دیگر برنامه‌های این مرکز است که در آینده عملیاتی می‌شود.

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و فرهنگی همچنین به منظور تکمیل زنجیره حمایتی خود و تامین بسته‌های مالی مورد نیاز استارتاپ‌های صنایع خلاق با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حال تاسیس یک صندوق پژوهش و فناوری ویژه صنایع خلاق است.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری


نظر شما :