سامانه‌های فناورانه به گردشگری رونق داد

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۶ کد : ۲۲۴۶۱ خبر اخبار دیگر رسانه‌ها
گردشگری از جمله صنایع مدرن و بسیار سود‌آور عصر حاضر محسوب می‌شود
سامانه‌های فناورانه به گردشگری رونق داد

 

 

سامانه‌های فناورانه به گردشگری رونق داد

 

 

 

 

گردشگری از جمله صنایع مدرن و بسیار سود‌آور عصر حاضر محسوب می‌شود. فناوری و نوآوری نیز در این صنعت نقشی تعیین کننده دارد. در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات ویژه‌ای به این صنعت ارائه می‌دهند. یکی از این شرکت‌ها سامانه‌ای طراحی کرده است که در سریع‌ترین زمان ممکن، آژانس‌های مسافرتی را به بیش از 1200 هتل در سراسر کشور وصل می‌کند.

سید هادی ملک مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نوید ارتباط پایدار ایرانیان در این‌باره گفت: صنعت گردشگری برای رونق هر چه بیشتر به فناوری و نوآوری نیاز دارد. در این راستا تلاش کردیم تا با رصد نیازهای این صنعت، سامانه‌ها و خدمات فناورانه مورد نیاز گردشگری در کشور را تامین کنیم. سامانه رزرواسیون ( ذخیره کردن) خدمات گردشگری بر این اساس ایجاد شد.

ملک در ادامه گفت: این سامانه در حال حاضر به بیش از 1200 هتل در سراسر کشور و نزدیک به 200 آژانس مسافرتی خدمات ارائه می‌دهد. در صنعت گردشگری بسیار مهم است که دفاتر گردشگری، مناسب‌ترین هتل و مرکز اقامتی را برای فرد گردشگر مهیا کند. برای رسیدن به این خواسته این آژانس‌ها تمایل دارند که بدانند چه اتاق‌های در کدام هتل‌ها و به چه قیمتی قابل رزرو است.

وی همچنین بیان کرد: این سامانه در لحظه ده‌ها گزینه مختلف به آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌کند و درخواست آنها به صورت مستقیم در دفتر هتل ثبت می‌شود. به دلیل سرعت بالا و کاهش مشکلات و راحتی کار، این سامانه با استقبال کم‌نظیر آژانس‌های مسافرتی روبه‌رو شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نوید ارتباط پایدار ایرانیان در ادامه گفت: یکی از امتیازات استفاده از این نوآوری، بهره‌مند شدن از قیمت‌های رقابتی است. این مسئله برای آژانس مسافرتی یک مزیت بزرگ ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که هتل‌های با قیمت مناسب‌تر را به گردشگر معرفی کند.

 

ملک افزود: شرکت دانش‌بنیان ما در برابر خدمتی که به هتله‌ها ارائه می‌دهد و برای آنها مسافر و گردشگر جذب می‌کند، مبلغی به عنوان کارمزد دریافت می‌کند. در حال حاضر موفق شده‌ایم با ایجاد ارتباط با سامانه‌های معتبر بین الملی، امکان رزرو هتل در ایران را برای گردشگر خارجی فراهم کنیم. این مسئله می‌تواند باعث توسعه گردشگری در کشور و جذب گردشگر خارجی شود.

به گفته ملک، نیاز صنعت گردشگری بسیار گسترده است و این شرکت در حال حاضر یک استارتاپ جدید ایجاد کرده است که به مراکز اقامتی تک واحدی، خانه‌های بوم گردی و هاستل‌ها (خوابگاه‌های مسافرتی) خدمات ارائه می‌کند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری


نظر شما :