استفاده از ظرفیت فضای مجازی و مکان بازارها برای فروش محصولات
معاون آموزشی جهاددانشگاهی از ویژگیهای جدید طرح ملی توسعهی مشاغل خانگی گفت؛
استفاده از ظرفیت فضای مجازی و مکان بازارها برای فروش محصولات
دکتر بیجندی گفت: یکی از کارهای جدیدی که طی اجرای طرح ملی مشاغل خانگی انجام میشود، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و مکان بازارها برای فروش محصولات آنها است.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسانشمالی، دکتر محمدصادق بیجندی معاون آموزشی جهاددانشگاهی، امروز (سهشنبه، 18 شهریورماه) در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در خراسانشمالی که در جهاددانشگاهی استان برپا شده است، اظهار کرد: یکی از کارهای جدیدی که طی اجرا این طرح انجام میشود، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و مکان بازارها برای فروش محصولات آنها است.
وی افزود: بسیاری از محصولات مشاغل خانگی و تولیدات آنها در گذشته در فضای فیزیکی فروخته میشد و در تلاش هستیم با افزایش کیفیت، برند و بستهبندی، یک بازار خوب در کشور با استفاده از توان بخش خصوصی و فضای مجازی استفاده کنیم.
دکتر بیجندی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از سال 96 به طور جدی در بحث توسعه مشاغل خانگی ورود پیدا کرده است و امر پیاده سازی این طرح را با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام میدهد.
وی تصریح کرد: طی اجرای این طرح به دنبال مطالعه و پژوهش مزیتهای هر استان، آموزش و مشاوره، و در نهایت اتصال به بازار بوده ایم.
وی تاکید کرد: یکی دیگر از بحثهایی که بهصورت جدی به آن ورود پیدا کردهایم، موضوع استفاده از تمام اقشار جامعه از این طرح است.
ایجاد فرصتهای جدید شغلی در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی
دکتر مهناز امامدادی نیز در این بازدید، با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی از مصوبات ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی است، افزود: این طرح از سال 96 در 9 استان کشور و در حال حاضر در تمام کشور در حال انجام است که طرح طی سه فاز شناسایی مزیت، توانمندسازی و اتصال به بازار انجام می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیتهای مغفول در حوزه اشتغال و مشاغل خانگی، ایجاد یک نگاه جدید به مشاغل خانگی از دیگر اهداف اجرای این طرح ملی در کشور است.
وی با اشاره به اینکه در سطح کشور 300 رشته مصوب مشاغل خانگی وجود دارد، گفت: اما طی اجرای این طرح قرار بر این نیست که به هر 300 رشته در هر منطقه و استانی پرداخته شود بلکه این رشته ها بر اساس مزیت های خاص هر منطقه کار می شود و همان رشته ها پررنگ تر میشوند.
اماموردی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر روی مشاغل خانگی بیان کرد: یکی از نکاتی که در ابتدای شیوع ویروس کرونا به آن توجه می شود، در خانه ماندن است و از آنجایی که انجام کار در منزل از ویژگی مهم مشاغل خانگی است، می توان در دوران شیوع ویروس کرونا به آن توجه ویژه ای داشت.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: در زمینه شناسایی مزیت ها، تمامی فرصت ها و مزیت های منطقه مورد شناسایی قرار می گیرد، در زمینه توانمندسازی نیز تمامی مباحث مشاوره، راهنمایی هدایت و آموزش انجام شده و در فاز سوم نیز که اتصال به بازار است کار در حال انجام است.
وی گفت: پیاده سازی این طرح بر عهده جهاد دانشگاهی است که این نهاد به عنوان مجری طرح کار را انجام می دهد.
در نمایشگاه دستاوردهای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خراسانشمالی، محصولات تولیدی پیشرانان و متقاضیان این طرح عرضه شده است.
نظر شما :