گفتگوی ویژه با شرکت‌های مستقر در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۹ کد : ۲۲۶۳۶ خبر
تأثیر کرونا بر فضای کسب و کار
گفتگوی ویژه با شرکت‌های مستقر در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

 

 

 

گفتگوی ویژه با شرکت‌های مستقر در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

 

 

 

 

 

 

مصاحبه اول: خانم فرشته ضرغامی‌مهر مدیر عامل شرکت مدسازان فرشته

شماره تماس: ۰۹۱۲۵۹۸۹۸۷۹

 

 

تأثیر کرونا بر فضای کسب و کار

بعضی کسب و کارها با شبکه وسیع و متنوعی از مشتریان، تأمین‌کنندگان، نهادهای حاکمیتی و دولتی و... در ارتباط است و از آنها تأثیر می‌پذیرد، تاثیرپذیری هر یک از اجزای این شبکه از شیوع کرونا، می‌تواند بر کسب‌وکار مورد مطالعه نیز اثری متفاوت داشته باشد.

در این میان بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان متحمل ضررهایی شده‌اند که نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر می‌باشند.

شرکت مدسازان فرشته یکی از شرکت‌های مستقر در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی درباره شرکت خود و تأثیرات کرونا بر آن صحبت می‌کند:

فرشته ضرغامی‌مهر مدیر عامل شرکت مدسازان فرشته که در حوزه مد و پوشاک فعالیت می‌کند، شرکت خود را این گونه معرفی می‌کند: فعالیت شرکت مدسازان فرشته در زمینه طراحی، تولید ابزار الگوسازی و الگوهای استاندارد پوشاک (برای اولین بار در ایران)، در زمینه آموزش حوزه طراحی، مد و پوشاک، طراحی و تولید پوشاک استاندارد نمونه برای برندها می‌باشد.

وی درباره مشکلاتی که بیماری کرونا در حوزه کاری ایشان به وجود آورده است می‌گوید: چون بیشتر کار شرکت من در زمینه آموزش هست مشکلات با شروع بیماری کرونا عدم مراجعه افراد جهت آموزش است که تقریباً درآمد حاصل از آموزش به صفر رسیده است. تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، هنرستان‌ها و مزون‌دارها باعث پایین آمدن تعداد مشتری‌ها هم برای خرید محصولاتی که تولید می‌کنیم و هم برای آموزش است. 

ضرغامی ادامه داد: اگر کرونا ادامه داشته باشد تنها با جذب مشتری و ارایه خدمات از طریق آنلاین می‌توانیم ادامه مسیر دهیم. آن هم با جلب اعتماد مشتری، ساخت محتوای آموزشی جهت کاربرد محصولات و آموزش، ساخت محتواهای آموزشی در حوزه طراحی، الگوسازی، دوخت و فروش CD، ساخت اپلیکیشن که البته اگر کرونا هم ادامه پیدا کند مردم ترجیح می‌دهند از محتواهای آموزشی ویدئویی و صوتی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت مدسازان فرشته بیان کرد که در حال حاضر فقط با ارایه خدمات محصولات و آموزشی از طریق تولید محتوا و فروش آنلاین  هست که تا حدودی می‌توان جلوی ضررهای ناشی از این بیماری را در فعالیت‌های شغلی گرفت.

 

 

حمایت‌های پارک در جهت تسهیل‌گیری مشکلات ناشی از کرونا

ضرغامی‌مهر با بیان اینکه کمک‌های پارک می‌تواند در کاهش ضررهای ناشی از بیماری کرونا  مؤثر باشد گفت: متأسفانه به علت شروع بیماری کرونا و عدم ثبات اقتصادی در جامعه مشکلات زیادی برای ما ایجاد شده و با توجه به فعالیت‌هایی که در شرکت انجام می‌دهم می‌توانم ایده‌هایی ثروت‌ساز و اجرایی داشته باشم که پارک می‌تواند برای گرفتن مجوزهای لازم نقش تسهیل‌گری را داشته باشد. پارک می‌تواند با معرفی شرکت ما، فعالیت‌ها و محصولات شرکت به سازمان‌ها، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و اتحادیه‌های مرتبط کمک بزرگی در ارایه خدمات به این شرکت را داشته باشد.

مشکلات دیگری که با آن روبرو هستم بروکراسی اداری و عدم امنیت ارایه ایده‌ها است که امیدوارم همکاری‌های پارک در این زمینه بتواند این دل‌نگرانی‌ها را برای پیشرفت اهداف ما کاهش دهد.

ضرغامی‌مهر در پایان آمادگی شرکت خود جهت همکاری با تمامی مراکز آموزشی و برندهای پوشاک اعلام کرد.


نظر شما :