رئیس دانشگاه علم و فرهنگ؛ سیاست گذاری های کلان صنعت گردشگری باید تغییر کند

۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۶ کد : ۳۶۹۷۹ خبر اخبار عمومی
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ؛ سیاست گذاری های کلان صنعت گردشگری باید تغییر کند

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: یکی از جدی ترین چالش های در صنعت گردشگری بحث های سیاست گذاری های کلان و استراتژی های پیرامون جذب گردشگران خارجی و داخلی است. متاسفانه اسناد بالا دستی این حوزه هم کم است و باید خیلی جدی در این حوزه کار شود.

 

دکتر سید سعید هاشمی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ورییس انجمن علمی گردشگری ایران در گفتگو با خبرنگار سیناپرس گفت: صنعت گردشگری مانند سایر صنایع طی یکصد سال اخیر فراز و نشیب های مختلفی داشته است؛ امروزه مفاهیم و محصولاتی که قبلا مورد توجه بودند از رونق افتاده و موضوعات جدید جایگزین آنها شده اند. این امر نشان می دهد که خلاقیت و نوآوری جایگاهش را بر اساس سبک زندگی و فرهنگ مردم پیش برده و بخش زیادی از بازار را هم به خود اختصاص داده است.
وی افزود: اگرچه گردشگری فرهنگی و تاریخی به شکل سنتی حجم قابل توجهی از بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده اما نسل جدید و نیازهای آن در بازار  اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

رییس انجمن علمی گردشگری ایران عنوان کرد: قطعا در این مسیر چالش های مختلف و بحران بسیاری طی چند دهه گذشته  وجودداشته است و یکی از جدی ترین چالش های ما در کشور  بحث های سیاست گذاری های کلان و استراتژی های پیرامون جذب گردشگران خارجی و داخلی است.  هرچند در این سالها  کارهای خوبی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی  انجام شده اما اسناد بالا دستی هنوز در این حوزه کم است و باید خیلی جدی تردراین خصوص کارشود.

هاشمی  تاکید کرد: بحث گردشگری باید در اولویت های اصلی نظام و حکومت قرار گیرد. اکنون صنعت گردشگری ما این قابلیت را دارد که در پنج اولویت اول قرار بگیرد و بتواند این تغییرات را با توجه به تغییرات فناوری و سبک زندگی و به ویژه در عصر امروز با بیماری کرونا درگیر هستیم بتواند رویکردهای جدیدی را در مجموعه گردشگری داشته باشیم.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: امروزه شاید توسعه نوین گردشگری با تاکید بر توسعه محصول و بازار توجه خیلی کشورها از جمله کشور ایران را به  خود جلب کرده و ما امیدواریم که سمپوزیوم یکصدسال گردشگری با مباحثی که بحث خواهد شد بتواند با رویکردهای مناسبی در مسیر توسعه صنعت گردشگری در کشور کار کند.


نظر شما :