به همت پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی ؛ برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی گردشگری، صنایع دستی و سوغات

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۵ کد : ۵۵۹۷۰ خبر
به همت پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی ؛ برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی گردشگری، صنایع دستی و سوغات

نخستین جشنواره و نمایشگاه مجازی گردشگری، صنایع دستی و سوغات ایران به همت پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی، پس از تعطیلات عید فطر در اردیبهشت ماه سال جاری به مدت یک ماه فعالیت خواهدداشت.

دکتر ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری ‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرگزاری علم و فرهنگ(سیناپرس) گفت: یکی از وظایف سازمانی پارک های علم و فناوری، حمایت از ایده ها و استارتاپ ها و همچنین تجمیع آنها کنار یکدیگر است. این مهم باعث شده تا مجموعه ما نیز با همکاری شرکت های مستقر در پارک، نمایشگاه ها و رویدادهای مختلفی در حوزه گردشگری و صنایع دستی برگزار کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ افزود: سال گذشته به کمک شرکت های مستقر در پارک، نمایشگاه فرهنگی ایران زمین و اختتامیه ایده های برتر در حوزه طلا و جواهر را برگزار کردیم؛ همچنین در پایان سال ۱۴۰۱ نیز نشست هم اندیشی با شرکت های فعال حوزه گیم برگزار کردیم. امسال نیز بنا داریم این رویدادها و نمایشگاه ها را بیشتر از طریق شرکت ها برگزار کنیم و پارک ملی علوم و فناوری ‌های نرم و صنایع فرهنگی به عنوان حامی این برنامه ها در کنار شرکت ها حضور دارد.

وی اظهارداشت: یکی از برنامه های امسال ما، برپایی نمایشگاه مجازی در حوزه گردشگری، صنایع دستی و سوغات است. این نمایشگاه مجازی پس از تعطیلات عید فطر به مدت یک ماه آغاز به کار می کند.

نبیونی به مزایای این نمایشگاه پرداخت و به سیناپرس گفت: برپایی چنین نمایشگاهی از چند نظر اهمیت دارد. نخست، تمامی فعالان این حوزه در کشور می توانند بدون حضور در تهران، محصولات و خدمات شان را در این نمایشگاه ارائه دهند، زیرا این نمایشگاه  به صورت مجازی برپا می شود. دوم، شرکت کنندگان می توانند به مدت طولانی خدمات و محصولات شان را در بازار عرضه کنند. سوم، برپایی چنین نمایشگاهی هزینه زیادی برای استارتاپ ها و شرکت دانش بنیان ها ندارد، در نتیجه شرکت کنندگان می تواند با حداقل هزینه در این نمایشگاه شرکت کنند.

معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری ‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی تصریح کرد: قطعا چنین مزایایی جذابیت زیادی برای شرکت ها و استارتاپ ها ایجاد می کند؛ از اینرو مجموعه ما به دنبال این است که این نوع نمایشگاه ها را در حوزه های مختلف بسط و گسترش دهد؛ درواقع این مدل از نمایشگاه ها نباید محدود به حوزه گردشگری، صنایع دستی و سوغات باشد بلکه در حوزه های دیگر نیز باید ورود پیدا کنند.

وی یادآورشد: این نمایشگاه با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ها و نهادهایی مانند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برپا خواهد شد. فعالان حوزه های گردشگری، صنایع دستی و سوغات می توانند با مراجعه به سایت  WWW.PNTEXPO.IR، سالن و میزان غرفه مورد نیازشان را اعلام کنند. در نهایت بر مبنای این انتخاب می توانند با هماهنگی تیم اجرایی نمایشگاه، فعالیت مجازی‌شان را آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود، در این دور از نمایشگاه حداقل ۱۰۰ استارتاپ حضور پیدا کنند. هرچند هم اکنون برخی نظر مثبت و مساعدی نسبت به برپایی چنین نمایشگاه هایی ندارند اما در صورت استقبال شرکت کنندگان، امکان استمرار این نوع نمایشگاه وجود دارد.

کلید واژه ها: نخستین جشنواره و نمایشگاه مجازی گردشگری، صنایع دستی و سوغات ایران اولین نمایشگاه و جشنواره مجازی گردشگری، صنایع دستی و سوغات دکتر ابراهیم نبیونی جشنواره و نمایشگاه مجازی


نظر شما :