اهمیت استارتاپ‌های گردشگری- محمّدجواد درودیان

تعداد بازدید:۱۳۵۶
اهمیت استارتاپ‌های گردشگری- محمّدجواد درودیان

 

اهمیت استارتاپ‌های گردشگری

 

استارتاپ (Startup) واژه‌ای است که در سال‌های اخیر در مورد آن زیاد خواندیم یا شنیدیم و همواره تعریف‌های گوناگونی از آن ارایه شده است. به طور مثال ویکیپدیا آن را «شرکت یا کسب و کاری نامیده که در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده است» یا طبق گفته USSBA (مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا)، استارتاپ به کسب و کارهایی اطلاق می‌شود که حول محور فناوری شکل می‌گیرد و پتانسیل بالایی برای رشد در آینده دارند.

به طور کلی استارتاپ به کسب و کارهای کوچک و نوپایی گفته می‌شود که در جهت رفع نیاز و ارایه خدمتی به وجود آمده‌اند.

گردشگری هم به عنوان یکی از صنایع سودآور در جهان از این قافله عقب نمانده و روز به روز شاهد حضور کسب و کارهای نوپا در این عرصه هستیم.

علاقه‌مندان به این حوزه با ارایه ایده‌های بکر و خلاقانه توانسته‌اند، درآمد قابل ملاحظه‌ای را از استارتاپ‌های خود به دست آورند.

با نگاهی به داستان شروع کسب و کارهای بزرگ جهان می‌توان دریافت که برای به ثمر رساندن یک ایده و راه انداختن استارتاپ، لزوماً داشتن سرمایه و امکانات کافی تضمین‌کننده موفقیت آن کسب و کار نخواهد بود.

برای مثال اسکات کیز، بنیان‌گذار شرکت Scott’s Cheap Flights در زمینه ارسال خبرنامه‌های ایمیلی کار می‌کند. این شرکت، اخبار مربوط به پروازهای ارزان در سرتاسر جهان را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

نویسنده: محمّدجواد درودیان، دانشجوی کارشناسی مدیریت جهانگردی